نرم افزارحسابداری صدگان

۵۰ هزار کارگر علاوه بر مشمولین قبلی در سراسر کشور بیمه می‌شوند.

0 618

حسابداراپ

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی خبر داد: از ۲۵ آبان سال‌جاری ۵۰ هزار کارگر ساختمانی مازاد بر مشمولین قبلی در سراسر کشور بیمه می‌شوند و این سهمیه به تمام استان‌ها اختصاص داده شده است.


پندار سیستم

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دکتر سیدتقی نوربخش با بیان این مطلب اظهار داشت: در ۳ماهه اول سال‌جاری ۱۰۰ هزار کارگر ساختمانی تحت‌پوشش سازمان تأمین‌اجتماعي قرار گرفتند.

وی افزود: طبق قانون، سازمان تأمین‌اجتماعی تکلیف داشت تا پایان سال گذشته، ۶۰۰ هزار نفر و در سال ۹۲ نیز ۲۰۰ هزار نفر را تحت‌پوشش بیمه کارگران ساختمانی درآورد.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: براساس بند ۸۹ لایحه بودجه سال ۹۲ از تاریخ ۱/۴/۹۲ حق‌بیمه کارگران ساختمانی که از طریق صدور پروانه ساختمانی توسط شهرداری اخذ می‌شد، متوقف و حق‌بیمه مربوطه به میزان ۹۰۰ میلیارد تومان در ۹ ماهه سال ۹۲ از محل اخذ مالیات بر ارزش افزوده دریافت خواهد شد و به ازای آن ۲۰۰ هزار نفر تحت‌پوشش قرار می‌گیرند.
نوربخش اظهار داشت: با وجودی‌که تعهدات و منابع مالی پیش‌بینی شده در قانون تاکنون به صورت کامل محقق نشده و تنها یک‌سوم آن به حساب سازمان واریز شده، سازمان تأمین‌اجتماعی به منظور احترام به کارگران شریف ساختمانی نسبت به تحت‌پوشش قرار گرفتن ۱۵۰ هزار نفر از آنها تاکنون اقدام کرده است.
وی تصریح کرد: کارگران ساختمانی که دارای کارت مهارت فنی بوده و عملاً در مشاغل ساختمانی فعالیت دارند، می‌توانند از این قانون بهره‌مند شوند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: نرخ پرداختی توسط کارگران ساختمانی ۷درصد حداقل دستمزد بوده که به صورت ماهیانه در دوره‌های چندماهه قابل پرداخت است.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.