نرم افزارحسابداری صدگان

مقررات بیمه‌ای مربوط به نقل و انتقال کارگاه‌ها

0 641

حسابداراپ

در پی طرح سئوالات متعدد در رابطه با مقررات بیمه‌ای نقل و انتقال کارگاه‌ها از سوی انتقال‌گیرنده و انتقال‌دهنده، سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد: هنگام نقل و انتقال عین و یا منافع مؤسسات و کارگاه‌های مشمول قانون تأمین‌اجتماعی، انتقال‌گیرنده باید گواهی سازمان تأمین‌اجتماعی را مبنی بر نداشتن بدهی (بابت حق‌بیمه و متفرعات آن) مطالبه نماید.

پندار سیستم


به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، درصورت عدم دریافت گواهی مذکور، انتقال‌دهنده و انتقال‌گیرنده درخصوص پرداخت مطالبات این سازمان مسئولیت تضامنی خواهند داشت.
بر این اساس درصورتی که معامله بدون اخذ مفاصاحساب از سازمان تأمین‌اجتماعی انجام گیرد، انتقال‌دهنده و انتقال‌گیرنده برای پرداخت مطالبات این سازمان دارای مسئولیت تضامنی خواهند بود.
همچنین در هنگام اجاره کارگاه باید یک‌نسخه از اجاره‌نامه به شعبه تأمین‌اجتماعی ارسال شود تا در پرونده مطالباتی کارگاه ضبط شده و مطالبات سازمان  در مدت اجاره از مستأجر کارگاه پیگیری شود.
درصورتی که بنا به اعلام سازمان تأمین‌اجتماعی، انتقال‌دهنده بدهی داشته و به آن معترض باشد، می‌تواند با پرداخت بدهی خود به صورت سپرده نسبت به انتقال سند اقدام نماید. در این صورت حق اعتراض او به میزان بدهی اعلام شده براساس ضوابط به قوت خود باقی خواهد بود.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.