نرم افزارحسابداری صدگان

مالیات بر ارز صادراتی حذف شد.

0 862

حسابداراپ

 رئیس دفتر رئیس جمهور و رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران پس از نشست سی و چهارمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی درباره مصوبه لغو پیمان سپاری ارزی که در روز ملی صادرات وعده آن داده شده بود گفت: ابهاماتی در بخشنامه مالیات بر ارز صادراتی وجود داشت که خوشبختانه وعده لغو آن به تحقق نزدیک شد.


وی ادامه داد: لغو این بخشنامه در دولت تصویب و براساس مصوبه هیات دولت بخشنامه عدم معافیت مالیاتی صادرکنندگان که در گذشته صادر شده بود دیگر نیازی به ادامه ندارد.

رییس اتاق بازرگانی ایران همچنین از انتخاب نمایندگان بخش خصوصی در شورای گفت‌وگو خبر داد و گفت: خوشبختانه امروز جلسه با حد نصاب تشکیل شده و دستور جلسه آن نیز تصویب اعضای جدید بخش خصوصی در شورا بوده است.

نهاوندیان در این زمینه با تاکید بر این‌که در ماده قانونی مربوط به تشکیل شورای گفت‌وگو باید هشت نفر از مدیران عامل بخش های خصوصی و تعاونی به پیشنهاد اتاق ایران و اتاق تعاون در جلسه حضور داشته باشند تصریح کرد: این اعضا باید به تایید اعضایی که از سه قوه در جلسه حضور یافته‌اند رسیده باشند.

وی با بیان این‌که انتخاب اعضای جدید هر سال انجام می‌شده است، بیان کرد: ولی در دوره قبل به دلیل نداشتن حد نصاب در جلسات شورای گفت‌وگو انتخاب این اعضا با تاخیر مواجه شده بود وامروز با حضور اعضای اصلی در شورای گفت‌وگو موفق شدیم کار ناتمام را انجام دهیم.

به گفته او پیشنهاد اتاق ایران و اتاق تعاون مطرح شد و هشت نفر از اعضای بخش خصوصی به تایید اعضای دولتی رسیدند.

پندار سیستم

نهاوندیان درباره شیوه کار انتخاب این نمایندگان بیان کرد: شیوه کار این بود که اعضای پیشنهادی ۱۲ نفر از بخش خصوصی و بخش تعاونی را به جلسه معرفی کنند. سابقه کاری آن‌ها در جلسه ارائه و در نهایت هر کس از اعضای دولت به هشت نفر رای داد.

رییس دفتر رئیس جمهور توضیح داد: در شمارش اولیه به ۹ نفر رسیدیم که در نهایت برای دو نفر آخر مجددا رای گیری انجام شد.

به گفته وی، اعضای جدید دولت و بخش خصوصی در شورای گفت‌وگو عبارتند از جلال پور، خلیل زاده، بهرامن، معتمدی،میری، پورفلاح، رضایی نژاد و بحرینیان.

وی همچنین از دستور جلسه دیگر امروز شورای گفت‌وگو درباره آب و دغدغه‌ها نسبت به سفره‌های زیرزمینی و مسائل زیست محیطی در کشور خبر داد و گفت: پیشنهاد دبیرخانه تشکیل کمیته‌ای با مشارکت دستگاه‌های ذیربط شامل وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و حضور نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و نمایندگان کمیسیون کشاورزی بوده است.

نهاوندیان در این باره گفت: این کمیته وظیفه رصد موضوع قانون ۱۴۰ برنامه و تصدیق دادن فعالیت‌های حوزه آب با تکلیف قانونی را دارد.

او همچنین از تصویب تشکیل کمیته آب در شورای گفت‌وگو خبر داد و بیان کرد: از آنجایی که رییس جمهور برای رسیدگی به این موضوع دستور ویژه‌ای به وزیر نیرو داده است این کمیته مورد استقبال وزیر نیرو قرار گرفت.

وی در پایان گفت: امروز برای نخستین بار جلسه شورای گفت‌وگو در ساختمان ریاست جمهوری تشکیل و این نمادی از این است که شورا مورد اهتمام دولت قرار گرفته و از این پس این جلسات به طور متناوب در اتاق بازرگانی ایران و دولت تشکیل خواهد شد.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.