نرم افزارحسابداری صدگان

رشد شاخص بورس تحت تاثیر اقتصاد دولتی است.

0 596

حسابداراپ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به رشد شاخص بورس گفت: رشد شاخص بورس ادامه خواهد داشت البته موضوع مهم این است که زمانی می توان ارزیابی صحیحی از بازار بورس داشت که این بازار رقیب داشته باشد و تحت تاثیر اقتصاد دولتی نباشد.


محسن صرامی فروشانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت در خصوص ادامه شاخص بورس گفت: یکی از دلایل رشد شاخص بورس کشور به این دلیل است که در حال حاضر بازار سرمایه کشور رقیب ندارد و نباید فراموش کرد هرکس در مسابقه به تنهایی بدود، حتما درآن مسابقه اول و رکود دار خواهد بود.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع دیگری که در افزایش شاخص بورس تاثیرگذار بوده است این است که بازار سرمایه از مشوق های دولتی برخوردار است.

پندار سیستم

صرامی فروشان در پاسخ به این سئوال که آینده شاخص بورس را چگونه ارزیابی می کنید، گفت: با توجه به روند رو به رشد  شاخص بورس در ماههای اخیر و اینکه بازار بورس کشور رقیبی ندارد، می توان گفت رشد شاخص بورس ادامه دار خواهد بود.

وی در خصوص نتایج مذاکرات هسته ای بر بازر بورس کشور افزود: به دلیل اینکه تاکنون در مذاکرات هسته ای به نتیجه قطعی و مشخصی نرسیده ایم، نمی توان عنوان کرد که خیلی شاخص بورس تحت تاثیر مذاکرات هسته ای بوده است.

 صرامی فروشانی ادامه داد: در زمینه تقویت بازار بورس تلاش هایی صورت گرفته و رشد شاخص بورس در روزهای گذشته قابل تقدیر است اما نکته مهمی که نباید فراموش کرد این است که در حال حاضر شاخص بورس تحت تاثیر سازمان بورس و وابسته به اقتصاد دولتی است.

وی گفت: برای ارزیابی صحیح از بازار بورس، نباید این بازار خود نظارتی داشته باشد و همچنین باید شرایطی فراهم کرد تا زمینه  برای حضور رقبای داخلی و خارجی در بازار مهیا شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی یادآور شد: نباید فراموش کرد که برنامه ریزی های کارشناسی شده و تقویت ساختاری بازار بورس در آینده اقتصادی نقش مهمی خواهد داشت.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.