نرم افزارحسابداری صدگان

تاثیرات تغییر نرخ سود بانکی بر بازار سرمایه

0 661

حسابداراپ

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از امضای قرارداد همکاری تا دو ماه آینده با بورس عمان خبرداد و با بیان اینکه راه اندازی بورس تاجیکستان با همکاری ایران منتفی شده است، در مورد تاثیر بازنگری نرخ سود بانکی بر بازار سرمایه گفت: باید ببینیم که چگونه در این باره تصمیم گیری خواهد شد.


علی صالح آبادی در گفتگو با مهر با اشاره به همکاری ها و امضای تفاهم نامه های مشترک برای توسعه بازار سرمایه با سایر کشورها و کشورهای منطقه گفت: اخیرا برای بهره برداری از زبان گزارشگری توسعه پذیر        (XBRL) در بازار سرمایه کشورمان، رئیس سازمان بورس عمان به ایران دعوت شده بود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه عمانی ها به دنبال راه اندازی (XBRL) در کشورشان هستند، تصریح کرد: آنها برای استفاده از تجارب بازار سرمایه ایران ابراز علاقه کردند.

پندار سیستم

وی افزود: عمانی ها در جریان بازدید از بازار سرمایه، بورس تهران و بورس کالا از پیشرفت های ما در زمینه (XBRL) قرار گرفتند و قرار شد که ما برای راه اندازی (XBRL) در عمان به آنها کمک کنیم.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: بورس تهران تا دو ماه آینده با بورس مسقط ( بورس عمان) تفاهم نامه همکاری منعقد خواهد کرد، همچنین قرار شد شرکت های سپرده گذاری و کانون کارگزاران دو کشور تفاهم نامه همکاری امضا کنند.

صالح آبادی در مورد کمک ایران به راه اندازی بورس تاجیکستان که چند سال پیش مطرح شده بود، گفت: این موضوع به نتیجه نرسید. البته ما از طریق سفارتخانه ایران در تاجیکستان آمادگی خود را اعلام کرده بودیم اما آنها اقدامی در این زمینه صورت ندادند و علاقه ای نشان ندادند، شاید در برنامه آنها راه اندازی بورس مدنظر نبوده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به این سئوال که بازنگری و افزایش نرخ سود بانکی چه تاثیری می تواند در بازار سرماه داشته باشد، گفت: باید منتظر باشیم و ببینیم که چگونه در این زمینه تصمیم گیری خواهد شد.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.