نرم افزارحسابداری صدگان

اجرای آزمایشی طرح جامع مالیاتی در ۳ استان

0 483

حسابداراپ

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اعلام کاهش ۱۰ درصدی فرار مالیاتی با اجرای طرح جامع مالیاتی، گفت: در آینده ابلاغ پرونده های مالیاتی به صورت الکترونیکی خواهد بود.

پندار سیستم

 
 

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عسکری از امكانپذير شدن دسترسي الكترونيكي موديان به پرونده هاي مالياتي در قالب طرح جامع مالياتي خبر داد و گفت: بر اساس اين طرح، مودياني كه پرونده هاي آنها در چارچوب نرم افزار جديد در حال بررسي است امكان دسترسي به پرونده ها را در زمان بررسي و رسيدگي دارند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: هم اكنون موديان امكان دسترسي به پرونده ها را حتي با مراجعه به ادارات ذيربط ندارند اما با اجراي كامل طرح جامع مالياتي، موديان از هر نقطه در داخل و خارج مي توانند از روند پرونده خود آگاه شوند.

عسکری تصريح كرد: همچنين موديان مراحل رسيدگي و ابلاغ را مي تواند كنترل كنند ضمن اینکه در آينده ابلاغ پرونده هاي مالياتي نيز به صورت الكترونيكي خواهد بود، با این حال روش ارتباط با مودي در قالب طرح جامع مالياتي به طور عمده به صورت الكترونيكي خواهد بود.

وي يكي از ويژگي هاي طرح جامع مالياتي را قطع ارتباط مميز و مودي دانست و افزود: اين امر وضعيت رسيدگي به پرونده هاي مالياتي را بهبود مي بخشد. با اجراي طرح جامع مالياتي ميزان فرار مالياتي كه هم اكنون حدود ۲۵ درصد است به ۱۵ درصد كاهش خواهد يافت.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی افزود: با اجراي كامل اين طرح، تمامي فرآيندهاي نظام مالياتي و به ويژه فرآيندهاي مربوط به ارسال اظهارنامه و پرداخت ماليات الكترونيكي مي شود. اجراي آزمايشي طرح جامع مالياتي در ۳ استان تهران، اصفهان و كرمانشاه به صورت پايلوت آغاز شده و قرار است اين طرح تا سال ۹۴ به طور كامل در سراسر كشور پياده سازي شود.

 
محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.