نرم افزارحسابداری صدگان

رشد ۲ برابری حجم و ارزش معاملات بورس تهران

0 697

حسابداراپ

در هفته منتهی به سوم مهرماه، سه میلیارد و ۸۹۲ میلیون سهم به ارزش ۱۶ هزار و ۲۵ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران معامله شد.


به گزارش خبرگزاری تسنیم، طی ۱۲۴ روز کاری سال جاری، بورس اوراق بهادار بازدهی ۶۶.۸ درصدی را نصیب فعالان این بازار کرد. در هفته منتهی به سوم مهر امسال، ۱۲۳ هزار و ۶۴۴ خریدار در ۳۶۹ هزار و ۶۹۶ دفعه به داد و ستد پرداختند. این در حالی است که در هفته یاد شده، سه میلیارد و ۸۹۲ میلیون سهم به ارزش ۱۶ هزار و ۲۵ میلیارد ریال به صورت خرد و بلوک خریداری شده است.

نگاهی به جزییات معاملات نشان می دهد که حجم و ارزش معاملات این هفته در قیاس با مدت مشابه قبل، به ترتیب ۹۹.۴ و ۹۸ درصد رشد داشته است. دفعات معاملات هم ۴۶ درصد و تعداد خریداران ۵۱.۳ درصد افزایش یافته است.

پندار سیستم

همچنین از ابتدای امسال، ۸۴ میلیارد و ۲۱۹ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۴۷۹ هزار و ۳۴۱ میلیارد ریال دادوستد شده است. در این مدت، تعداد دو میلیون و ۳۴۶ هزار و ۱۱۷ سرمایه گذار، در ۶ میلیون و ۳۰۱ هزار و ۱۹۰ دفعه این تعداد سهام را خریداری کرده اند.

شاخص کل بورس اوراق بهادار در هفته ای که گذشت با رشد ۴.۰۹ درصدی به ۶۳ هزار و ۴۵۵ واحد رسید. بر این اساس، شاخص کل از ابتدای سال تا پایان هفته منتهی به سوم مهر، ۲۵ هزار و ۴۱۵ واحد رشد کرد تا بازدهی ۶۶.۸ درصدی را نصیب سرمایه گذاران کند.

شاخص قیمت و سود نقدی هم عدد ۲۵۸ هزار و ۱۷۱ واحد را برای خود ثبت کرد. شاخص شناور آزاد نیز به عدد ۷۴ هزار و ۱۴۸ واحد رسید. در عین حال شاخص صنعت در آخر هفته، بر روی عدد ۵۳ هزار و ۴۰۶ واحد ایستاد که در قیاس با مدت مشابه قبل، ۴.۰۲ درصد رشد را نشان می داد.

در هفته منتهی به سوم مهرماه، ۲۸۱ هزار و ۱۹۰ برگه اوراق مشارکت به ارزش ۲۸۱ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار معامله شد.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.