- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

دارندگان چک بلامحل رسوا می شوند

رئیس قوه قضاییه از دادستان‌ها و روسای دادگستری‌ها خواست تا مشخصات افرادی که دارای چک بلامحل بوده و منتهی به صدور کیفرخواست شده است را ارائه کنند.


به گزارش بنکر،  در بخشنامه ای که از سوی رئیس قوه قضائیه منتشر شد، آمده است: نظر به توسعه فن آوری اطلاعات در قوه قضاییه و در اجرای ماده ۲۱ اصلاحی قانون صدور چک که مقرر می دارد: «بانکها مکلفند کلیه حسابهای جاری اشخاصی را که بیش از یکبار چک بی محل صادر کرده و تعقیب آنها منتهی به صدور کیفرخواست شده باشد بسته و تا سه سال بنام آنها حساب جاری دیگری باز ننمایند»، مقتضی است مراجع قضایی سـراسر کشور ترتیبی اتخاذ نمایند تا فهرست و مشخصات افرادی که تعقیب آنها به اتهام صدور چک بی محل منتهی به صدور کیفرخواست شده است، از طریق سیستم مدیریت پرونده قضائی (CMS) به مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه ارسال گردد.
همچنین در ادامه این بخشنامه قید شده است که : مرکز مزبور نیز موظف است پس از جمع آوری و پردازش مناسب اطلاعات، مشخصات کامل افراد را در اسرع وقت و به صورت بر خط (آنلاین) به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارسال نماید. نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه برعهده دادستان کل کشور می باشد.