نرم افزارحسابداری صدگان

بخشودگی جرایم بیمه کارفرمایان ابلاغ شد/کارفرمایان فقط اصل بدهی‌خود را بپردازند

0 678

حسابداراپ

 نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار از ابلاغ طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان از سوی سازمان تامین اجتماعی به ادارات کل تامین اجتماعی استان‌ها خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح کارفرمایان موظف به پرداخت اصل بدهی خود هستند.


محمود نجفی سهی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره نحوه فرآیند بخشودگی جرائم کارفرمایان گفت: برخی از کارفرمایان به دلیل عدم پرداخت حق بیمه به تامین اجتماعی بدهکار هستند.  میزان بدهی هر کارفرما متفاوت است اما طبق سنوات گذشته اگر کارفرمایی سهم حق بیمه خود را پرداخت نکند هر ماه ۲ درصد به صورت تصاعدی جریمه می‌شود.

پندار سیستم

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار با تاکید بر اینکه بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان گامی در راستای بهبود فضای کسب و کار است تاکید کرد: بسیاری از کارگاه‌ها به دلیل نداشتن شرایط مناسب مالی توان پرداخت حق بیمه را ندارند.دولت در کنار این طرح باید به دنبال حل مشکل اصلی کارفرمایان یعنی رونق تولید باشد.

نجفی اظهار داشت: این طرح از سوی سازمان تامین اجتماعی به کارفرمایان مقروض در سراسر استان‌ها ابلاغ شده است و آنها موظفند مطابق با دستورالعمل آن اقدام کنند، که در راستای این دستور العمل جرایم کارفرمایان بخشیده و آنها موظف به پرداخت اصل بدهی خود خواهند بود.

 به گزارش تسنیم، پیش از این سیدتقی نوربخش، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص نحوه بخشودگی جرایم کارفرمایان گفت: یکی از راههای برگشت سازمان تامین اجتماعی به وضعیت عادی و مطلوب وصول بیمه های بلاوصول از کارفرمایان است.

وی تعامل با کارفرمایان و نظارت بهتر را کلید وصول به این هدف دانست و افزود: سازمان اعلام کرده است کارفرمایانی که بدهی و موقعات بیمه ای تجمیع شده دارند تا ۱۹ دی ماه امسال فرصت دارند به شعب سازمان در سراسر کشور مراجعه کنند و تا ۲۹ اسفندماه امسال نیز فرصت دارند این بدهی ها را به صورت تقسیط  شده پرداخت کنند و در قبال این اقدام ۱۰۰ درصد جرایم شان بخشیده خواهد شد.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.