نرم افزارحسابداری صدگان

سن بازنشستگی بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی تغییری نکرده است.

0 502

حسابداراپ

سرپرست سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: سن بازنشستگی بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی تغییری نکرده و براساس قوانین جاری در این سازمان اجرا می‌شود.

پندار سیستم


به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، صمدا… فیروزی با بیان این خبر افزود: درحال‌حاضر قوانین مربوط به سن بازنشستگی بدون هرگونه تغییری درحال اجراست و تمام مشمولین بازنشستگی بدون هرگونه دغدغه می‌توانند از این خدمت ارائه شده توسط سازمان تأمین‌اجتماعی استفاده کنند.
وی اظهار داشت: در سازمان تأمین‌اجتماعی اراده بازنگری در قانون سازمان تأمین‌اجتماعی وجود دارد، اما این تغییرات و بازنگری ملزم به مطالعات دقیق کارشناسی و بهره‌گیری از نظرات صاحب‌نظران در این حوزه است که پس از مطالعات همه جانبه و کارشناسی‌های لازم پیش‌نویس قانون تأمین‌اجتماعی به دولت و مجلس شورای‌اسلامی ارائه خواهد شد که پس از بررسی و تأیید مراجع و طی مراحل قانونی تغییرات اعمال خواهد شد.
سرپرست سازمان تأمین‌اجتماعی در رابطه با بیمه تکمیلی بازنشستگان این سازمان، گفت: بیمه تکمیلی بازنشستگان سازمان تأمین‌اجتماعی جزو وظایف عملیاتی این سازمان نیست، اما تأمین‌اجتماعی از حقوق مشمولین این قانون و بازنشستگان سازمان حمایت می‌کند و درصورتی که لازم باشد در این حوزه ورود خواهد کرد.
وی افزود: درحال‌حاضر کارشناسان سازمان تأمین‌اجتماعی درحال بررسی مزایا و مشکلات بیمه تکمیلی بازنشستگان این سازمان هستند و با جمع‌آوری اطلاعات لازم برنامه‌های تأمین‌اجتماعی را در این حوزه اعلام خواهیم کرد تا بتوانیم انتظارات جامعه هدف را در این حوزه برآورده کنیم.
فیروزی از پرداخت مابه‌التفاوت داروهای بیماران خاص خبر داد و اظهار داشت: درحال‌حاضر مابه‌التفاوت داروی بیماران خاص بیمه‌شده توسط سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت می‌شود.
وی تصریح کرد: با توافق با دولت داروهای گرانقیمت نیز تحت‌پوشش بیمه قرار گرفته است که اعتبار اختصاص یافته به این داروها از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اختیار سازمان تأمین‌اجتماعی قرار خواهد گرفت و این داروها را تحت‌پوشش بیمه قرار خواهیم داد.
وی با بیان اینکه سهم پرداخت هزینه دارو از جیب بیمه‌شده باید اصلاح شود، گفت:‌ با پرداخت یارانه دارو توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تلاش خواهیم کرد تا هزینه‌هایی که به بیمه‌شدگان در رابطه با تهیه دارو تحویل می‌شود کاسته شود و سهم بیمه‌شده در پرداخت این هزینه به حداقل ممکن برسد.
سرپرست سازمان تأمین‌اجتماعی اظهار داشت: شرایط نوسانات ارزی در تولید و واردات دارو تأثیرگذار بوده است و سازمان تأمین‌اجتماعی نیز با درنظر گرفتن اینکه مصرف‌کننده دارو در کشور است مانند سایر حوزه‌های درمانی دستخوش این نوسانات و مشکلات شد که با توافقات با دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشکلات دارویی این سازمان نیز حل خواهد شد.
وی گفت: هزینه تهیه داروهای خاص برای بیماران و بیمه‌شدگان این سازمان بسیار سخت و هزینه‌بر است و بر این اساس با تصویب هیأت‌مدیره داروهای خاص جزو اولویت‌های سازمان تأمین‌اجتماعی قرار گرفته و بیمه‌شدگانی که نیاز به تهیه این دارو دارند را به صورت ویژه تحت حمایت و پشتیبانی قرار می‌دهیم.
وی با بیان اینکه خدمات درمانی ارائه شده به بیمه‌شدگان در سازمان تأمین‌اجتماعی در سطح مطلوبی قرار دارد، افزود: تلاش می‌کنیم با تجهیز بیشتر مراکز درمانی ملکی شرایطی به وجود بیاید که مراجعات به بخش خصوصی کمتر شده و بیمه‌شدگان این سازمان خدمات موردنیاز خود را از مراکز ملکی این سازمان دریافت کنند.
فیروزی اظهار داشت: سازمان تأمین‌اجتماعی امانتدار حق‌بیمه‌ای است که توسط بیمه‌شدگان به این سازمان پرداخت می‌شود و تمام خدماتی که به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود حق‌ آنان بوده و ما موظفیم با تمام توان از حقوق بیمه‌شدگان دفاع کرده و به آنان خدمت کنیم.
وی با اشاره به اینکه دفترچه‌های درمانی تأمین‌اجتماعی باید دارای اعتبار واقعی باشد، گفت: با پرداخت تعهدات و مطالبات مراکز طرف قرارداد دفترچه‌های درمانی بیمه‌شدگان ارزش و اعتبار واقعی خود را پیدا می‌کند و بیمه‌شدگان این سازمان می‌توانند با آسودگی خاطر خدمات درمانی موردنظر خود را دریافت کنند.
وی با بیان اینکه سازمان تأمین‌اجتماعی وارد شصتمین سال حیات خود شد و با درنظر گرفتن قوانین این سازمان وارد سن بازنشستگی شده است، تصریح کرد: سازمان تأمین‌اجتماعی به سن ۶۰ سالگی و پیری رسیده قوانین و مقررات این سازمان نیز پس از گذشت چند دهه نیازمند بازنگری، چاپک‌سازی و به روزرسانی است.
فیروزی گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی در حوزه امنیت اجتماعی نقش مهم و حیاتی دارد و با درنظر گرفتن این نقش حساس دولت و مجلس شورای اسلامی باید مانند همیشه این سازمان را در انجام تعهدات قانونی خود یاری کنند.
وی اظهار داشت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نگاه کارشناسانه و اشراف کامل به حوزه تأمین‌اجتماعی دارد و برنامه‌های اعلام شده توسط دکتر ربیعی در زمینه پوشش‌های بیمه‌ای برای تمامی اقشار و بیان اینکه تأمین‌اجتماعی سازمانی بیمه‌گر است و نباید از آن به عنوان حمایتی یاد کنیم، نوید‌بخش آینده‌ای درخشان برای این سازمان و ارتقای کیفی و کمی خدمات و تعهدات ارائه شده به بیمه‌شدگان است.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.