نرم افزارحسابداری صدگان

موافقت مجلس با پرداخت مستمری بدون شرط به فرزندان و همسر بیمه شده متوفی

0 507

حسابداراپ

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازمان تامین اجتماعی را مکلف به پرداخت مستمری به فرزندان و همسر بیمه شده متوفی که زیر ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند نسبت به سنوات کرد.


به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۳ شهریور) مجلس شورای اسلامی با ۱۴۳ رای موافق، ۲۶ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از ۱۷۶ رای ماخوذه سازمان تامین اجتماعی را مکلف به پرداخت مستمری به فرزندان و همسر بیمه شده متوفی که زیر ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند نسبت به سنوات کرد.

براساس ماده واحده این طرح سازمان تامین اجتماعی مکلف است به افرادی که حداقل ۱۰ سال حق بیمه پرداخت نموده‌اند و به سن ۶۰ سال برای مردان و ۵۵ سال برای زنان رسیده‌اند یا به هر دلیلی به تشخیص کمیسیون‌های موضوع ماده ۹۱ قانون تامین اجتماعی مصوب ۳/۴/۱۳۵۴ و اصلاحات بعدی آن در سنین کمتر از موارد فوق از کارافتاده شده‌اند ولی از حق مستمری برخوردار نمی‌شوند، متناسب با سنوات پرداخت حق بیمه، حقوق بازنشستگی پرداخت نماید.

همچنین افرادی که کمتر از ۱۰ سال حق بیمه پرداخت کرده‌اند می‌توانند با پرداخت مابه‌التفاوت حق بیمه اعم از حق کارگر و کارفرما تا ۱۰ سال به نرخ سال جاری، از امتیاز بازنشستگی این بند برخوردار شوند.

گفتنی است بیش از ۲ ساعت از زمان مجلس به بررسی و مذاکره پیرامون این طرح اختصاص یافت و مخالفان طرح کسری منابع سازمان تامین اجتماعی را دلیل مخالفت با این طرح اعلام کردند.

پندار سیستم

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز در مخالفت با تصویب این طرح اعلام کرد: سازمان تامین اجتماعی براساس بودجه سال جاری ۵ هزار میلیارد تومان کسری و ۵۵۰ هزار میلیارد تومان تعهد نسبت به سنوات بیمه شدگان دارد.

تسهیلات بیمه‌ای برای خانواده افرادی که زیر ۱۰ سال بیمه پرداخت کرده و از دنیا رفته‌اند

 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون متبوع خود گفت: مصوب شد خانواده افرادی که زیر ۱۰ سال پرداخت بیمه داشتند و از دنیا رفته‌اند می‌توانند از تسهیلات بیمه‌ای استفاده کند.

سلیمان عباسی در گفت‌و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت با اشاره به جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در جلسه امروز (یکشنبه ۱۰ شهریور) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مصوب شد افرادی که زیر ۱۰ سال پرداخت بیمه داشتند و از دنیا رفته‌اند می‌توانند از تسهیلات بیمه‌ای استفاده کند.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح اصلاح قانون الحاق یک تبصره به ماده واحده قانون راجع به تمرکز امور مربوط به تاکسیرانی شهر تهران زیر نظر شهرداری در کمیسیون بهداشت مجلس بررسی شد اما متأسفانه مورد اقبال نمایندگان در این کمیسیون قرار نگرفت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به جلسه امروز کمیسیون متبوع خود گفت: طرح حمایت از احداث، تجهیز، نوسازی و مدیریت مساجد کشور و پیگیری امور نمازخانه ها در کمیسیون بهداشت با رأی بالای نمایندگان تصویب شد.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.