نرم افزارحسابداری صدگان

پیچیدگی‌های طرح اخذ مالیات بر خانه‌های خالی/ قابلیت اجرایی ندارد

0 548

حسابداراپ

عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به اینکه اجرای قانون اخذ مالیات بر خانه‌های خالی از پیچیدگی هایی برخورداراست ،گفت: اخذ مالیات بر خانه‌های خالی از سکنه قابلیت اجرایی ندارد، چراکه این موضوع دارای برخی ابهامات است.


حسین محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه قانون اخذ مالیات از املاک خالی از سکنه در اجرا با مشکلاتی مواجه است، گفت: اخذ مالیات بر خانه‌های خالی از سکنه قابلیت اجرایی ندارد، چراکه این موضوع دارای برخی ابهامات است.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی افزود: باید عنوان کرد اخذ مالیات بر خانه‌های خالی تنها می‌تواند کمکی بر بازار مسکن باشد، لذا انتظاری بزرگتری از این قانون نمی‌توان متصور شد.

پندار سیستم

وی در مورد اینکه آیا خالی نگاه داشتن املاک، احتکار در بازار مسکن را افزایش می‌دهد یا خیر، تصریح کرد: تشخیص مترادف بودن خالی نگاه داشتن مسکن با احتکار، موضوعی حقوقی محسوب می‌شود، چراکه از لحاظ برخی خالی نگاه داشتن مسکن به هیچ عنوان احتکار محسوب نخواهد شد.

محمدزاده با اشاره به اینکه تعریف خالی یا غیر خالی بودن مسکن در کشور ما متفاوت است، اظهار کرد: در کشور ما ممکن است تنها چراغ خانه‌ای روشن باشد و در این صورت آن ملک متروکه محسوب نشود.

عضو کمیسیون عمران مجلس، خاطر نشان کرد: قانون اخذ مالیات در گذشته نیز اجرا شد، اما موفقیت چندانی پس از اجرای آن کسب نشده است.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.