نرم افزارحسابداری صدگان

وظیفه سنگین شورای عالی پنجم حسابداران

0 580

حسابداراپ

غلامرضا شجری *
مجمع عمومی جامعه حسابداران رسمی ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین و تخصصی‌ترین تشکل حرفه‌ای حسابداری و حسابرسی در ایران، در مورخ ۲۳مرداد‌ماه سال‌جاری تشکیل شد و برگ دیگری از تاریخ این تشکل با انتخاب ۱۱نفر از همکاران شریفمان به‌عنوان نمادی از خاستگاه اعضا برای مسند شورای‌عالی پنجم ورق خورد، در این بین از مهم‌ترین انتظارات اعضا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


۱- اگرچه در ترکیب انتخابی نمی‌توان تفکر و دیدگاه‌های یکسونگری کامل را مشاهده کرد، انتظار اعضا حاکمیت تفکر همسو در عملکرد شورای پنجم است.

۲- انتظار این است که در جلسات اولیه دوره شورای جدید شاخص‌های ارزیابی عملکرد شورا تعیین و تصویب شود. تا در گزارش‌های فعالیت سالانه جامعه انحراف از شاخص‌ها مشخص و به اطلاع اعضا رسانده شود.

۳- به‌رغم تمرکز در رای‌گیری و با توجه به گستردگی محل اقامت اعضا در همه نقاط کشور، به‌نظر می‌رسد درصد مشارکت اعضا در رای‌گیری آمار قابل توجهی را به‌خود اختصاص داد. لذا شورا می‌بایست بر محوریت استفاده از این ظرفیت عظیم توجه ویژه داشته باشد.

پندار سیستم

۴- تقارن این انتخابات با شکل‌گیری دولت تدبیر و امید و تأکید رئیس‌جمهور مبنی بر تقویت و اهمیت تشکل‌های حرفه‌ای مردم‌نهاد، انتظار تغییرات اساسی از ‌جمله تغییر بخش‌هایی از اساسنامه با اولویت تقویت حقوق اعضا، اقتدار جامعه حسابداران رسمی و توسعه بازار ارائه خدمات حرفه‌ای را به‌وجود آورده است.

۵- جامعه حسابداران رسمی ایران، دهه دوم عمر حرفه‌ای خود را تجربه می‌کند، درحالی‌که این حرفه قدمتی طولانی دارد لذا سزاوار نیست که برای نیل به اهداف کلان، با فاصله گرفتن از روش‌های علمی به روش‌های آزمون و خطا روی‌آوریم.در نهایت با تأکید به این مطلب که مطالبات اعضا جدی و رو به افزایش است، وظیفه شورای پنجم را بسی سنگین‌تر از دوره‌های قبل خواهد کرد.

* حسابدار رسمی شاغل- مدرس دانشگاه

منبع : همشهري


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.