نرم افزارحسابداری صدگان

هشدار مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس درباره ارائه برخی تحلیل‌های بدون پشتوانه

0 465

حسابداراپ

اخیراً مشاهده شده است که برخی اشخاص فاقد مجوز، تحلیل‌هایی را تهیه و به انحاء مختلف در بازار اشاعه می‌دهند که مدنظر قراردادن این تحلیل‌ها، می‌تواند موجب تصمیم‌گیری اشتباه سرمایه‌گذاران شود، بنابراین لازم است سرمایه‌گذاران به این موضوع توجه جدی داشته باشند.


پندار سیستم

بگزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، امیر حمزه مالمیر، مدیر نظارت بر ناشران اوراق بهادار سازمان بورس با بیان این مطلب، افزود: نمونه بارز این موضوع، تحلیلی است که توسط یکی از شرکت‌های کارگزاری درخصوص اثرات اصلاح استاندارد ۱۶ تهیه و در سطح وسیعی منتشر شده است که با توجه به بررسی‌های انجام شده، بخش عمده‌ای از مفروضات اطلاعات تهیه شده در گزارش نهایی درج نشده است و خصوصاً در اثرات برآوردی، آثار انتزاعی مدنظرقرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه گزارش یادشده، فاقد تحلیل کارشناسی بوده و خصوصاً در ارتباط با شرکت مپنا دارای اشکالات اساسی است.

این مقام مسئول افزود: با توجه به توضیحات یاد شده، از سرمایه‌گذاران محترم درخواست می‌شود که تحلیل‌های خود را براساس اطلاعات رسمی انجام داده و از تصمیم‌گیری مبتنی‌بر تحلیل‌های غیرمعتبر جـدا خودداری کنند.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.