- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

مهلت ارسال نسخه كاغذي اظهارنامه هاي الكترونيكي فاقد امضاي ديجيتال تا پايان مرداد

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور با صدور بخشنامه اي اعلام كرد : آن دسته از موديانيكه اظهارنامه الكترونيكي خود را بدون امضاي ديجيتال ارسال كرده اند ، براي احراز صحت اظهارنامه ارسالي ، ضروري است پرينت مهر و امضا شده اظهارنامه الكترونيكي را حداكثر تا پايان مردادماه سال جاري به واحد مالياتي مربوطه تسليم نمايند.


به گزارش رسانه مالياتي ايران ، دكتر علي عسكري ، در اين بخشنامه تاكيد كرده است :

بديهي است براي ايندسته از موديان ، پرينت اظهارنامه هاي تسليمي بايد بدون تغيير و منطبق با اظهارنامه الكترونيكي بوده و در صورت عدم تسليم ظرف مهلت مذكور ، در حكم عدم تسليم اظهارنامه خواهد بود .

در اين بخشنامه آمده است : در صورتيكه اظهارنامه مالياتي به صورت الكترونيكي و با استفاده از امضاي ديجيتال ارسال شده باشد ، در اين صورت نيازي به پرينت كاغذي و تسليم آن به اداره امور مالياتي نبوده و اظهارنامه الكترونيكي با رعايت مقررات مورد قبول خواهد بود .

اين بخشنامه مي افزايد : موديان محترم موضوع صاحبان مشاغل و اجاره املاك كه مي خواهند از شرايط خوداظهاري استفاده نمايند ، در صورت تسليم اظهارنامه به صورت الكترونيكي بايستي طبق دستورالعمل مربوطه نسبت به پرداخت ۴۰ درصد ماليات متعلقه تا ۳۱ تيرماه سال جاري اقدام و مدارك مربوط به تقسيط مانده ماليات ابرازي را حداكثر تا ۱۵ مردادماه سال جاري تسليم ادارات امور مالياتي نمايند . گفتني است ، سازمان امور مالياتي كشور با توجه به تبصره يك ماده ۱۲۰ قانون برنامه پنجم توسعه مكلف شده است از سال دوم اجراي برنامه به منظور تسهيل در دريافت اظهارنامه مالياتي و ساير اوراقي كه موديان مالياتي مكلف به تسليم آن مي باشند و نيز ابلاغ اوراق مالياتي براي تمام يا برخي از موديان مذكور از فناوري هاي نوين نظير خدمات پست الكترونيكي ، امضاي الكترونيكي يا ساير روش ها استفاده نمايد .