نرم افزارحسابداری صدگان

بخشنامه ۲۰۰/۷۱۵۱ مورخ ۹۲/۴/۲۲ (تعين حد نصاب مبلغ معاملات كوچك سال ۱۳۹۲وتمديد مهلت ارسال اطلاعات معاملات فصل بهار ۱۳۹۲ موضوع ماده ۱۶۹ مكرر قانون مالياتهاي مستقيم تاپايان مرداد ماه سال جاري)

12 2,717

حسابداراپ

دراجراي قسمت اخير بند (۵-۵) دستورالعمل اصلاحي شماره ۲۰۰/۳۹۵۴ مورخ ۹۲/۳/۷ماده ۱۶۹ مكرر قانون مالياتهاي مستقيم اصلاحيه مصوب ۱۳۸۰/۱۱/۲۷ و به استناد تصويب نامه شماره ۸۲۸۰۳/ت ۴۹۲۱۸ ه هيئت محترم وزيران ، بدينوسيله مبلغ ۱۰% حد نصاب معاملات كوچك به ميزان ۸،۸۰۰،۰۰۰  ريال اعلام ميگردد كه موديان محترم مالياتي ميتوانند دراجراي مفاد بند (۴-۵) دستورالعمل فوق براساس مبلغ مذكور اقدام نمايند.


پندار سیستم

همچنين با عنايت به بند (۱-۵) دستورالعمل شماره ۲۴۴۶۸/۲۰۰/ ص مورخ ۹۰/۱۰/۲۷ درخصوص زمان ارسال اطلاعات معاملات و با توجه به هم زماني ارسال اطلاعات اظهارنامه هاي مالياتي و ثبت نام موديان محترم مالياتي با مهلت ارسال اطلاعات معاملات فصل بهار ۱۳۹۲ و به منظور اجراي طرح تكريم موديان محترم مالياتي و نيز تسهيل درانجام وظايف قانوني ، مهلت تسليم و ارسال صورت معملات  فصل بهار ۱۳۹۲ به صورت الكترونيكي (ازطريق برخط (online) و غير برخط (offline)) براي موديان گرامي تا پايان مرداد ماه سال جاري تمديد مي گردد.


علي عسكري


محل تبلیغ شما

12 نظرات
  1. علي می گوید

    منظورش و نفهميدم

  2. سجاد می گوید

    سلام و خسته نباشید….
    آیا کسانی که در داخل تونل مترو که در حال حفاری و ساخت تونل میباشد و شغل آنها برق و تاسیسات تونل هست با توجه به آلوده بودن هوای داخل تونل مترو از قبیل دود ماشین آلات خاک برداری و گرد و خاک و ذرات سیمان در هوای داخل تونل مترو در حین حفاری وجود دارد به این افراد سختی کار تعلق میگیرد یا خیر؟
    با تشکر

  3. علي می گوید

    همنامم ؛ علی جانم
    منظور از ” مبلغ حد نصاب ” مذکور مبلغی است که ضوابط آن بایستی در برگزاری مناقضات رعایت گردد ، نمی دانم شاید زیاد به درد کارت نیاید ولی آنچه که می تواند مورد توجه مشمولان موضوع دستورالعمل ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیاتهای مستقیم ( شاید جنابعالی ) قرار گیرد در رابطه با ارسال فهرست معاملات فصلی است که برای اطلاع از جزئیات آن می توانی به اصلاحیه دستورالعمل ماده ۱۶۹ مکرر که هم از سایت سازمان امور مالیاتی و هم از همین سایت ( تازه های حسابداری ) قابل مشاهده و دریافت است مراجعه نمایی .
    موفق باشی /

  4. علي می گوید

    سپاس فراوان علي آقاي گل و گلاب
    ميخاستم ببينم براي شركت ما كه خريد هاي با مبلغ پايين زياد داره ميتونيم همه رو تو يه سطر بزنيم يا نه ؟

  5. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    خريدهايي كه در طول فصل از يك شخص داشته ايد را مي توانيد بصورت سرجمع گزارش كنيد.
    موفق باشيد.

  6. hejrat می گوید

    با سلام و تشکر از سایت خوب و مفیدتون .در مورد صورت معاملات ، من شنیدم معاملات خرید زیر ۱۰۰ هزار تومان را میشه اعلام نکرد . شما می تونید صحت این حرف را واسم کشف کنید آیا بخشنامه ای در این زمینه هست؟

  7. علي می گوید

    سلام
    هجرت جان
    ضوابط و مقرراتی که الان در رابطه با ارسال فهرست معاملات حاکم است همان دستورالعمل موضوع ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیاتهای مستقیم و اصلاحیه اخیر آن است که تا آنجا که اطلاع دارم حکم خاصی در این رابطه ( که می توان خرید زیر ۱۰۰ هزار تومان را اعلام نکرد ) صادر نشده است .
    موفق باشید /

  8. شركت می گوید

    با سلام و احترام
    منظور از اينكه ۱۰%حد نصاب معاملات كوچك در يك سطر نوشته شود، معاملات براي هر روز جداگانه نوشته شود يا ماهانه يا هر سه ماه يكبار ؟

  9. علیجانی می گوید

    کسانی که در طی فصل هیچ خرید و فروشی نداشته اند چگونه باید لیست معاملات فصلی را وارد کنند

  10. علي می گوید

    جناب علیجانی
    اگر هیچگونه فعالیت مالی و پولی نداشته ای ، طبیعتا” اقدامی به ارسال فهرست معاملات فصلی نخواهد بود .
    موفق باشید /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.