نرم افزارحسابداری صدگان

۲۵ درصد فرار مالياتي شناخته شده در اقتصاد

0 687

حسابداراپ

رييس سازمان امور مالياتي با بيان اين كه در اقتصاد بيش از ۲۵ درصد فرار مالياتي شناخته شده وجود دارد، گفت: در تحقق درآمدهاي مالياتي همه مشكل مربوط به فرار مالياتي نيست بلكه برخي معافيت‌ها مسائلي را ايجاد كرده است.


به گزارش شبكه اخبار اقتصادي و دارايي (شادا) به نقل از ايسنا، علي عسكري درباره ميزان فرار مالياتي در اقتصاد كشور اظهار كرد:در تمام نظام‌هاي اقتصادي فرار مالياتي وجود دارد و در اقتصاد ما نيز اين اتفاق مي‌افتد.

پندار سیستم

وي با بيان اين كه ساير كشورها با استفاده از ابزارهايي كه در اختيار دارند فرار مالياتي را به حداقل مي‌رسانند،‌ گفت: طي يك ماه گذشته گزارش هاي منتشر شده از اروپا نشان مي دهد كه دولت‌ها در آلمان، فرانسه و انگليس به دنبال بكارگيري ابزار هاي جدي‌تر براي جلوگيري از فرار مالياتي هستند.

معاون وزير امور اقتصادي و دارايي افزود: ما نيز تلاش داريم كه با مدرن كردن سيستم‌ها،‌ توسعه اطلاعات، گردآوري اطلاعات از نظام مالياتي، شناسايي موديان فرار مالياتي را كاهش دهيم.

وي با بيان اين كه مطالعات نشان مي‌دهد كه در اقتصاد بيش از ۲۵ درصد فرار مالياتي شناخته شده وجود دارد، ادامه داد: در تحقق درآمدهاي مالياتي همه مشكل مربوط به فرار مالياتي نيست بلكه برخي معافيت‌ها مسائلي را ايجاد كرده است زيرا گستره معافيت‌ها در برخي بخش‌ها بسيار زياد است.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.