نرم افزارحسابداری صدگان

کارآمد شدن نظام مالیاتی با ایجاد پایگاه اطلاعات اقتصادی

0 549

حسابداراپ

رییس سازمان امور مالیاتی کل کشور با اشاره به این که بخشی از انحرافی که در شناسایی مالیات داریم، به عدم دسترسی به اطلاعات بر می گردد، گفت: اگر بخواهیم نظام مالیاتی کار آمد داشته باشیم باید پایگاه اطلاعات اقتصادی را ایجاد کنیم.


علی عسکری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) درباره ایجاد پایگاه اطلاعات اقتصادی اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۲۰ قانون برنامه پنجم ایجاد پایگاه اطلاعات اقتصادی را دنبال می کنیم زیرا بخشی از انحرافی که در شناسایی مالیات داریم، به عدم دسترسی به این اطلاعات باز می‌گردد.

پندار سیستم

وی ادامه داد: این پایگاه نیازی ضروری و اجتناب نا پذیر برای نظام مالیاتی است و اگر بخواهیم که نظام مالیاتی کار آمد داشته باشیم باید این پایگاه را ایجاد کنیم.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره استفاده از این پایگاه در دیگر بخش های اقتصادی اضافه کرد: آن چیزی که برای ما اهمیت دارد استفاده از این پایگاه برای شفاف سازی اطلاعات مودیان است اما ممکن است حاکمیت تصمیم بگیرد که از این پایگاه در بخش های دیگر نیز استفاده کند.

رییس سازمان امور مالیاتی کل کشور تاکید کرد: دولت و حاکمیت می تواند از اطلاعاتی که در اختیار دارد استفاده کند اما ما از این پایگاه برای شناسایی در آمدها استفاده کند .

وی در ادامه درباره طولانی شدن روند بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در مجلس شورای اسلامی، گفت:پس از تصویب قانون بودجه سال جاری، در این باره هر هفته جلساتی را با نمایندگان مجلس داریم و انتظار داریم که کار سرعت بیشتری بگیرد.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.