نرم افزارحسابداری صدگان

نظام مالیاتی کشور نیازمند اصلاح است.

1 620

حسابداراپ

 یک کارشناس بازار کار با تاکید بر اینکه متاسفانه نظام مالیاتی کشور روند درستی را ندارد اظهار کرد: تحول در نظام مالیاتی یکی از طرح‌های تحول اقتصادی است که نیازمند اصلاح است.


حمیدحاج‌اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با تاکید براینکه دولت یازدهم باید رونق بازار و تولید را شاه‌بیت امور خود قرار دهد اظهار کرد: برنامه‌ها در دستور کار دولت باید به نحوی تدوین شود که شاهد ثبات در بازار کارباشیم.

این کارشناس بازار کار با اشاره به اینکه مکانیزم تعیین دستمزد مناسب نیست افزود: توجه به این موضوع باید در دستور کار کوتاه‌مدت و بلند مدت دولت قرار گیرد.

حاج اسماعیلی تاکید کرد: نظام مالیاتی کشور باید اصلاح شود، در حال حاضر میزان سقف مالیاتی که برای کارگران در نظر گرفته شده است مناسب نیست.

پندار سیستم

وی ادامه داد: متاسفانه مالیات در کشور ما از قشری کسر می‌شود که یا حقوق بگیر هستند یا در بنگاه‌های ضعیفی کار می‌کنند که می‌توانند خوب فعالیت کنند و این مسئله به سیستم تولید لطمه وارد می‌‌کند.

حاج اسماعیلی ادامه داد: درست است که بسیاری از کشورهای توسعه یافته برخی از هزینه‌های جاریشان را از مالیات تامین می‌کنند اما کشور ما نظام مالیاتی هدفمندی ندارد وبرای حمایت از تولید و کارآفرینی  سیستم مالیاتی نیازمند بازنگری است.

این فعال کارگری یادآورشد: در حال حاضر نظام مالیاتی کشور مبتنی بر دریافت مالیات از قشرهای ضعیف و گروه‌های منتخب نقش آفرین است که گاهی لطمه هایی را وارد می‌کند که این مسئله باید بازنگری شود.

حاج اسماعیلی با تاکید بر اینکه اصلاح سیستم مالیاتی و تحقق مالیات با کمترین هزینه نیازمند برنامه‌ریزی مدون و مشخص است بیان کرد: در بخش مالیات حقوق، قبل از پرداخت حقوق مالیات از آن کم می‌شود ولی در بخش مالیات مشاغل آزاد دچار مشکلاتی برای دریافت هستیم که گاه سال‌ها طول می‌کشد تا دریافت مالیات از بخش مشاغل آزاد صورت گیرد که این امر با شرط عدالت همگون نیست و آثار آن در تولید و ایجاد اشتغال به کندی انجام می‌شود و هیچ نفعی به حال جامعه ندارد.

این کارشناس بازار کار افزود: تحول در نظام مالیاتی یکی از طرح‌های تحول اقتصادی است که با هدف تأمین درآمدهای عمومی کشور، گسترش عدالت، اختصاص مجدد منابع و ثبات اقتصادی در جامعه باید به اجرا در آید.

 

محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. رضا بهمنی می گوید

    با سلام همه این موضوع را می دانند
    **قشر ضعیف همیشه توسری خور بوده** چه راهکار و چه برنامه و چه طرحی برای این مورد دارید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.