نرم افزارحسابداری صدگان

فرار مالیاتی بزرگ غول‌های آمریکایی

0 555

حسابداراپ

نتیجه تحقیقات انجام گرفته از سوی کنگره آمریکا نشان داد در حالیکه نرخ مالیات بر درآمد فدرال برای شرکت‌ها ۳۵ درصد است اما شرکت‌های بزرگ و سودآوربه طور متوسط تنها حدود یک سوم از این مالیات را در سال ۲۰۱۰ پرداخت کردند.


به گزارش ایسنا، در شرایطی که شرکت‌های بزرگ تلاش می‌کنند تخفیف‌های مالیاتی‌شان را حفظ کرده و مالیات کمتری پرداخت کنند، “دفتر حسابرسی دولت” اعلام کرد: شرکت‌های بزرگ پردرآمد تنها ۱۲.۶ درصد از مالیات بر درآمد جهانی‌شان را در سال ۲۰۱۰ پرداخت کردند.

گزارش این دفتر در حالی منتشر می‌شود که قانونگذاران در راستای اقدامات دولت برای کاهش کسری بودجه، به مسئله اجتناب شرکت‌های بزرگ از پرداخت مالیات در اروپا و آمریکا توجه بیشتری پیدا کرده‌اند.

پندار سیستم

بر اساس بیانیه سناتور کارل لوین، در حالیکه شرکت‌های آمریکایی اغلب شکایت دارند مالیات ۳۵ درصدی بالاترین مالیات در سطح جهان است اما مایل نیستند اذعان کنند که هیچ کدام این میزان مالیات را پرداخت نمی‌کنند.

در گزارش “دفتر حسابرسی دولت” از شرکت خاصی نام نبرده اما اعلام کرده شرکت‌های آمریکایی به اندازه ۲۰ تا ۳۰ درصد از درآمدشان مالیات می‌پردازند. بر اساس این گزارش، اظهارنامه‌های مالی عمومی و آمار جدید مالیاتی نشان می‌دهند حتی نرخ مالیات شرکت‌های پردرآمد کمتر است. گزارشی که لوین در ماه مه منتشر کرد به طور مفصل به جزییات فراز مالیات اپل پرداخته بود.

با این همه باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا و برخی از قانونگذاران خواستار کمتر شدن نرخ مالیاتی ۳۵ درصدی شده اند.

به گزارش رویترز به نقل از “دفتر حسابرسی دولت”، هزینه سالانه تخفیف مالیاتی شرکت‌ها برای وزارت خزانه داری آمریکا از سال ۱۹۸۷ بیش از دو برابر شده و به ۱۸۰ میلیارد دلار رسیده است.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.