نرم افزارحسابداری صدگان

ضرورت کاهش نرخ سود بانکی

0 737

حسابداراپ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به خروج سرمایه ها از بازار ارز و طلا ، گفت: با توجه به اینکه در ماه های اخیر عرضه پول درجامعه روند صعودی به خود گرفته بهتر است که نرخ سود بانکی کاهش یابد.


محمد حسن نژاد درگفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر این که شرایط فعلی برای کاهش نرخ سود بانکی مناسب است، افزود: با افزایش نرخ سود بانکی نقدینگی به جای سیستم بانکی به سمت دیگری منحرف می شود .

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سر ریز شدن نقدینگی به بازار سرمایه، گفت: زمانی که نرخ بازده بازار سرمایه ۳۰ درصد است نظام بانکی با چه نرخی می خواهد وارد عرصه رقابت شود؟

پندار سیستم

وی با بیان اینکه همیشه بخشی از نقدینگی به سمت بانک‌ها هدایت می شودو این طور نیست که چیزی نصیب بانکها نشود، افزود: نقدینگی سرریز شده به بازار سهام بهترین فرصت برای افزایش سرمایه شرکت‌ها وجذب سرمایه ها به تولید است و نباید این طور باشد که سود سهام دست به دست شده و تولید بی بهره بماند.

حسن نژاد با بیان اینکه شدت جذب نقدینگی در بازار بورس خوب نیست درباره افزایش غیررسمی نرخ سودبانکی، گفت: اگر بانکها غیر رسمی دارند نرخ سود را بالا می برند بزرگترین اشتباه را می کنند و ادامه این روند آنها را به سمت ورشکستگی حرکت خواهند کرد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس انتشار اوراق مشارکت  از سوی شرکت‌ها و بانک‌ها را راهکار مناسبی برای جذب نقدینگی دانست و گفت: اینکه دولت بدهی اش را از مابه التفاوت نرخ ارز پرداخت می کند نشان دهنده این است که دلاری در خزانه نمانده و منابع ارزی به فروش رفته است.

نماینده مرند و جلفا در مجلس به سرمایه گذاران توصیه کرد تا تخم مرغ‌هایشان را در یک سبد نچینند و بخشی ازسرمایه های خود را به خرید در بورس بخشی در بانک و بخشی را دراوراق مشارکت سرمایه گذاری کنند.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.