نرم افزارحسابداری صدگان

ضرورت برخورد قاطع با خرید وفروش غیر قانونی کد اقتصادی

0 647

حسابداراپ

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه باید با افرادی که اقدام به خرید و فروش غیر قانونی کد اقتصادی می کنند از سوی مراجع قانونی برخورد شود ،گفت: لازمه پوشش مالیاتی فراگیر، ثبت دقیق تمام فعالیت‌های بنگاه های اقتصادی و مالی است و باید اقدامات موثری در بعد فرهنگی نیز در این زمینه صورت گیرد.


قاسم عزیزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت اظهار داشت: لازمه پوشش مالیاتی فراگیر این است تمام فعالیت‌های بنگاه های اقتصادی و مالی  ثبت شوند و سازمان مالیاتی کنترل لازم را انجام دهد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: برای اینکه  بتوان حداقل هزینه های جاری را از محل درآمد های مالیاتی تامین کرد  ضروری است اقتصاد کشور بر پایه مالیات بچرخد و برای این کار پوشش مالیاتی فراگیر شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، توضیح داد :برای دسترسی به اطلاعات دقیق باید وزارت اقتصاد و دارایی و تمام ادارات اقتصادی وبازرگانی با هم هماهنگ باشند و همچنین به فن آوری های جدید و ماشین های الکترونیک ثبت مجهز شوند.

عزیزی ادامه داد: طرح جامعه مالیاتی باید بطور کامل عملیاتی و به موضوع فرارهای مالیاتی توجه شود و تدابیر لازم اتخاذ تا دسترسی مراجع مالیاتی به مودیان تسهیل گردد.

پندار سیستم

عضو کمیسیون برنامه،بودجه ومحاسبات مجلس در مجلس  گفت: متاسفانه در حاضر به نام برخی افراد کد اقتصادی ثبت شده اما زمانی مامور اداره مالیات به شخص مراجعه می کند متوجه می شود تنها شناسه اقتصادی به نام او ثبت شده و ثبت سفارش و واردات به نام او بوده اما فعالیت شخص چیز دیگری است.

وی ادامه داد: با وجودی که در روزنامه ها آگهی فروش کد وشناسه اقتصادی مشاهده می شود اما هیچ عزم جدی برای مقابله با این کار نیست و نهاد امنیتی و مسئول باید در اولین فرصت با این افراد برخورد قانونی انجام دهند..

عزیزی گفت: باید مراجعه صادر کننده کد و شناسه اقتصادی و اطلاعات افراد را دقیق ثبت کنند و نظارت لازم را انجام دهند.

وی گفت: در سال ۸۲ که نرخ مالیات پائین آمد انگیزه شرکتهای که دو دفتربودن در بعد اشخاص حقوقی برای این کار غیر قانونی کم شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطر نشان کرد: باید از لحاظ فرهنگی نیز برای پرداخت مالیات اقداماتی صورت گیرد.

 

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.