نرم افزارحسابداری صدگان

سپرده های بانکی مشمول ماليات نمي شود.

0 675

حسابداراپ

رئيس سازمان امورمالياتي گفت: منتظر اصلاحيه قانون در مورد مشمول شدن ماليات بر سپرده هاي بانکي هستيم.

پندار سیستم


علي عسکري رئيس سازمان امور مالياتي کشور در مورد گلايه صنف طلافروشان از پرداخت ماليات با توجه به نوسانات شديد طلا در سال هاي اخير، اظهار داشت: فعاليت برخي فعالان اقتصادي مثل طلا فروشان، صرافان، پارچه فروشان، آهن فروشان، فروشندگان لوازم خانگي، پرريسک است اين اصناف در زماني که قيمت ها بالا مي رود، شاد هستند و زماني که قيمت ها پايين مي آيد نگران هستند.

رئيس سازمان امور مالياتي کشور افزود: ريسک به مديريت نياز دارد، بنابراين گلايه گران و ارزان شدن را مردم نبايد جبران کنند. آنها براساس فعاليت خودشان اين ريسک را براي فعاليت خود پذيرفتند بنابراين جور فعاليت آنها را مردم نبايد بدهند، اگرچه معمولا اين جور را مردم مي دهند.

عسکري در مورد ماليات بر ارزش افزوده سکه هاي پيش فروش شده در دوره اخير نيز گفت: ماليات بر ارزش افزوده سکه را براي آن بخشي که بانک مرکزي از طريق بانک کارگشايي مي فروشد، دريافت کرديم.

وي گفت: تقريبا در چند ماهه اخير به آن معني سکه جديدي عرضه نشده است چون قيمت ها در يک دامنه بالايي تثبيت شده بود و انگيزه اي براي افراد به منظور ثبت نام براي دريافت سکه وجود نداشت اما از آن تعدادي که در دوره اخير سکه دريافت کردند در آن مقطع ماليات دريافت کرديم.

رئيس سازمان ماليات در مورد ماليات به سپرده هاي بانکي نيز گفت: براساس قوانين موجود فعلا به سپرده هاي بانکي هيچ مالياتي تعلق نمي گيرد مگر اينکه قانوني براي اين مورد وضع شود و در اصلاحات قانون اين امر مورد لحاظ قرار گيرد. بايد منتظر ماند تا ببينيم با اصلاحاتي که در قانون انجام مي شود، آيا به سپرده هاي بانکي ماليات تعلق مي گيرد يا خير.


منبع: خبرگزاری موج

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.