نرم افزارحسابداری صدگان

سازمان مالیاتی خلاف توافقنامه عمل کرده است.

0 502

حسابداراپ

 رئیس شورای اصناف از رئیس‌کل سازمان مالیاتی خواست که امسال اشتباه سال‌های قبل را در زمینه دریافت مالیات از اصناف تکرار نکند و گفت: مشکل اصناف در میزان افزایش مالیات نیست بلکه مشکل در اما و اگرهای آقایان است.


قاسم نوده فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در واکنش به اظهارات علی عسگری رئیس کل سازمان مالیاتی مبنی بر اینکه ۲۸ سال اخیر در خصوص توافق با اصناف در زمینه دریافت مالیات اشتباه کرده است، اظهار داشت: شما برای این موضوع بهتر است که سراغ مردم بروید و از آنها سؤال بپرسید، نیازی نیست که از بنده و آقای عسگری سؤال بپرسید.

وی با بیان چرایی عدم توافق امسال اصناف با سازمان مالیاتی، افزود: دلیل عدم توافق ما در سال جاری این بود که عده‌ای از اصناف تکالیف سال ۹۰شان هنوز مشخص نبود و از طرف دیگر مشکل اینجاست که آقایان توافقی را که انجام داده‌اند مورد اجرا قرار نمی‌دهند.

رئیس شورای اصناف ادامه داد: ما در توافق به این می‌رسیم که چند درصد نسبت به سال قبل به مالیات اضافه شود اما در عمل سازمان مالیاتی اما و اگرهایی را به کار می‌گیرد که سال‌های قبل شاهد آن نبودیم.

این فعال صنفی در همین ارتباط تأکید کرد: ما با سازمان مالیاتی توافق می‌کنیم ولی زمانی که مردم مالیات‌شان را می‌پردازند مشخص می‌شود که بندهای جدیدی را سازمان مالیاتی برای مردم قید می‌کند و با وجود اینکه مردم مالیات‌شان را پرداخت کرده‌اند موفق به دریافت برگه قطعی نشده‌اند.

پندار سیستم

وی در واکنش به اظهارات عسگری مبنی بر اینکه روال سال‌های قبل اشتباه بوده است، افزود: خوب، اگر اشتباه کردند از آنها خواهش می‌کنیم که امسال درست عمل کنند و اشتباه سال‌های قبل را تکرار نکنند؛ ما حرفی نداریم ما فقط می‌گوییم به توافق عمل کنند.

رئیس شورای اصناف ادامه داد: نباید سازمان مالیاتی دیگران را متهم کند، مردم نمی‌گویند ما مالیات نمی‌دهیم اتفاقاً مردم مالیات می‌دهند اما نگران نامهربانی‌هایی هستند که توسط برخی آقایان مشاهده می‌کنند. ما فقط حرف مردم را انعکاس می‌دهیم.

فراهانی با اشاره به اینکه خبرنگاران باید از مردم سؤال کنند که چند درصد مردم برگه قطعی مالیات را دریافت کرده‌اند، گفت: هم سازمان مالیاتی و هم ما به‌عنوان اصناف باید مالیات به‌حق را وصول کنیم؛ ما زمانی که مالیات را پرداخت می‌کنیم باید اظهارنامه قانونی باشد و همه باید اظهارنامه بدهند و مالیات به‌حق را پرداخت کنند.

وی با تأکید مجدد بر اینکه مشکل اصناف میزان اضافه شدن مالیات در سال جاری نیست، تصریح کرد: این روال طی سال‌های قبل ادامه داشته و اصناف هم همین روال را طی می‌کردند اما امسال اما و اگرهایی در اظهارنامه است که سؤال ما از سازمان مالیاتی این است که چرا از توافق خارج شده‌اند؟

رئیس شورای اصناف ادامه داد: ما با سازمان مالیاتی برای این منظور توافق می‌کنیم که دیگر مؤدیان مشکلی نداشته باشند البته این درحالی است که مؤدیان مشکلشان افزایش چند درصدی نسبت به سال قبل نیست بلکه مشکل قانون‌های ناگفته و جدید سازمان مالیاتی است.

نوده فراهانی گفت: هم اکنون ما به‌عنوان شورای اصناف زیر سؤال مردم هستیم که چرا سازمان مالیاتی این اقدامات را انجام داده و به تعهدات خود عمل نکرده است.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.