- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

رشد ۳۵ درصدی درآمدهای مالیاتی دربودجه سالجاری

 

رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: درآمدهای مالیاتی در بودجه سال جاری ۴۵ هزار و ۸۵۱ میلیارد تومان پیش بینی شده که این میزان در مقایسه با بودجه پارسال ۳۵ درصد افزایش داشته و تلاش بر این است تا این هدف تا حد زیادی محقق شود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا، علی عسکری در گفت وگویی تصریح کرد: ظرفیت های مالیاتی کشور بالاتر است اما هنوز به طور کامل نتوانستیم وارد فرایند دریافت مالیات شویم.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بیشتر رشد درآمدهای مالیاتی از مالیات ارزش افزوده است.
عسکری گفت : مرکز پاسخگویی فنی سامانه های مالیاتی از زیرساخت های طرح جامع مالیاتی محسوب می شود و انواع خدمات پشتیبانی از سامانه های مالیاتی را ارائه و مدیریت می کند که به منظور ارائه خدمات بهتر به مودیان راه اندازی شده است.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه با بیان اینکه مبنای ارزیابی عملکرد مالیات بر ارزش افزوده، اطلاعات سامانه الکترونیکی است ، گفت : مالیات بر ارزش افزوده به لحاظ بازه زمانی ۵ دوره جلوتر از مالیات بر عملکرد است و باید در رسیدگی به پرونده ها تسریع شود.
وی افزود : عملکرد ادارات کل امور مالیاتی مالیات بر ارزش افزوده بر مبنای اطلاعات درج شده در سامانه الکترونیکی است.
به گفته وی، در بودجه امسال مجموع درآمد مالیات با ارزش افزوده با عوارض، حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان است.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور همچنین از توسعه پرداخت الکترونیکی مالیات خبرداد و گفت: در سه ماه نخست سال جاری ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده دریافت شده است.
عسکری افزود: مودیان بدون مراجعه به واحدهای مالیاتی و از طریق سامانه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی WWW.TAX.GOV.IR [1]می توانند اظهارنامه خود را ارائه و مالیات پرداخت کنند.
وی گفت: همه مودیان باید قانون را به طور کامل اجرا و ۶ درصد مالیات بر ارزش افزوده را دریافت کرده و در مهلت سه ماهه به دولت ارایه دهند.