- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

امروز (شنبه ۱۳۹۲/۰۴/۱۵) ؛ آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده

معاون سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه امروز (شنبه)آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات ارزش افزوده دوره فصل بهار است ،گفت : مؤدیان با تسلیم بموقع اظهارنامه ، مشمول جریمه نمی شوند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از واحد مرکزی خبر، علیرضا طاریبخش در مصابحه با رادیو اقتصاد افزود : این مهلت تمدید نمی شود.

معاون مالیات برارزش افزوده سازمان امورمالیاتی گفت: درج رقم مالیات بر ارزش افزوده در برگه های فروش و صورت حساب خرید مشتری است.

طاریبخش افزود : اگر این رقم در برگه های فروش قید نشود ، بر اساس اطلاعات موجود درسامانه های الکترونیکی یا سابقه پرونده شغلی ، فروش برآورد و مالیات آن دوباره محاسبه و وصول می شود.

وی گفت: همه مودیان باید قانون را به طور کامل اجرا و براساس آن شش درصد مالیات برارزش افزوده را وصول و در مهلت سه ماهه ای که قانون تعیین کرده است ؛ به دولت پرداخت کنند.

طاریبخش در ادامه با بیان اینکه از ابتدای امسال ده گروه از صاحبان مشاغل ملزم به نصب ، راه اندازی و استفاده از صندوق فروش شده اند، گفت: مودیان مالیاتی که این کار را نکنند از معافیت مالیاتی مقرر در قانون برای سال مربوط محروم می شوند.

وی افزود : اما کسانی که صندوق مکانیزه فروش نصب کنند از تسهیلات و معافیت مالیاتی هم بهره مند می شوند.

بنابراین گزارش مبنای ارزیابی عملکرد مالیات بر ارزش افزوده، اطلاعات درج شده در سامانه الکترونیکی است.