- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

اخذ مالیات از خانه‌های خالی به ضرر احتکارکنندگان

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به بررسی لایحه اخذ مالیات از خانه‌های خالی در کمیسیون متبوع خود، گفت:اخذ مالیات از خانه‌های خالی از سکنه، نه‌تنها باعث افزایش عرضه و تقاضا در بازار مسکن خواهد شد، بلکه این امر می‌تواند این بازار را از دست برخی محتکرین نجات دهد.


سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بررسی لایحه قانون جامع مالیات در کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: املاک بسیاری در تهران و کلان شهرهای دیگر وجود دارد که متاسفانه مالکین آنها نه حاضر به فروش آنها بوده و نه اینکه قصد اجاره دادن ملک خود را دارند، که این موضوع اثر تورمی بر بازار مسکن گذاشته است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، افزود: افرادی که ملک خود را ساخته ولی مورد استفاده قرار نمی‌دهند و حاضر به اجاره دادن آن نیز نیستند به طور حتم باید سالیانه مالیاتی به دولت پرداخت کنند.

وی تصویب اخذ مالیات از خانه‌های خالی را باعث افزایش عرضه مسکن در کشور دانست و تصریح کرد: اخذ مالیات از خانه‌های خالی از سکنه، نه‌تنها باعث افزایش عرضه و تقاضا در بازار مسکن خواهد شد، بلکه این امر می‌تواند این بازار را از دست برخی محتکرین نجات دهد.

لارگانی با بیان اینکه در شرایط کنونی کمبود خاصی در بازار مسکن احساس می‌شود، اظهار کرد: گرفتن مالیات از ملک‌های خالی، به رکود فعلی بازار مسکن خاتمه خواهد داد، لذا با اجرای این قانون انتظار می‌رود قیمت مسکن و اجاره بها در سراشیبی قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به طرح مسکن مهر، عنوان کرد: مسکن مهر از طرح‌های مناسب دولت‌های نهم و دهم تلقی می‌شود، اما با وجود ادامه این پروژه، تا به حال قیمت مسکن با کاهش محسوسی مواجه نشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، خاطر نشان کرد: تصویب قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی در صحن علنی مجلس و تایید آن از طرف شورای نگهبان، راهی است که می‌تواند بسیاری از افراد را صاحب‌خانه کرده و نرخ اجاره بها را نیز در شهری همچون تهران کنترل و تعدیل کند.