نرم افزارحسابداری صدگان

وزارتخانه ها، بنگاه ها، موسسات، شرکتها و سازمانهای دولتی مکلف به افتتاح حساب در بانک مرکزی شدند

2 1,218

حسابداراپ

بر این اساس، تمامی حسابهای بانکی وزارتخانه ها، بنگاه ها، موسسات، شرکتها و سازمانهای دولتی اعم از ریالی و ارزی باید از طریق خزانه داری کل کشور و نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افتتاح شود.


با موافقت دولت، تمامی حسابهای بانکی وزارتخانه ها، بنگاه ها، موسسات، شرکتها و سازمانهای دولتی نزد بانک مرکزی افتتاح می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد مشترک وزارت امور اقتصادی و دارایی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آیین نامه بانکداری دولتی را تصویب کرد.

بر این اساس، تمامی حسابهای بانکی وزارتخانه ها، بنگاه ها، موسسات، شرکتها و سازمانهای دولتی اعم از ریالی و ارزی باید از طریق خزانه داری کل کشور و نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افتتاح شود.

تمامی حساب های بانکی برای نگهداری آن بخش از وجوه موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی، از جمله شهرداری ها و شرکتهای تابع آنها که از محل بودجه عمومی دولت تامین نمی شود، باید صرفاً نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افتتاح شود.

پندار سیستم

همچنین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و شرکتها و موسسات وابسته به آن موظفند با هماهنگی وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه داری کل کشور) تمامی حساب های خود را به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منتقل کنند.

بر اساس این مصوبه، بانک ها و موسسات اعتباری نمی توانند راساً و بدون هماهنگی با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای افتتاح هر گونه حساب برای هر یک از وزارتخانه ها، بنگاه ها، موسسات، شرکتها، سازمانهای دولتی و نهادهای عمومی غیر دولتی اقدام کنند.

جایگزینی حساب های موجود هر یک از وزارتخانه ها، بنگاه ها، موسسات، شرکتها، سازمانهای دولتی و نهادهای عمومی غیر دولتی با حساب های متناظر جدید افتتاح شده نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مطابق زمانبندی هماهنگ شده بین وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه داری کل کشور) و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تا پایان سال ۱۳۹۲ صورت می گیرد.

همچنین دولت، تمامی وزارتخانه ها، بنگاه ها، موسسات، شرکتها، سازمانهای دولتی و نهادهای عمومی غیر دولتی را موظف به رعایت کامل مفاد این آیین نامه کرده است و هر نوع تخلف از مقررات آن در حکم تصرف غیر قانونی در وجوه و اموال دولتی محسوب می شود.

بر این اساس، مواردی که در این آیین نامه پیش بینی نشده است، تابع دستورالعمل نگاهداری انواع حساب برای وزارتخانه ها، موسسات و شرکتهای دولتی و نهاد و موسسات عمومی غیر دولتی، موضوع ماده(۹۴) قانو برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، مصوب یک هزار و یکصد و چهل و هفتمین جلسه شورای پول و اعتبار خواهد بود.

این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.


محل تبلیغ شما

2 نظرات
  1. حامد می گوید

    منظور از شرکتها و موسسات در عبارت چیست؟یعنی شرکتهای و موسسات خصوصی هم مکلف اند حساب باز کنند؟!

  2. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    خير به نظر بنده اين تكليف مربوط به سازمانها و شركتهاي دولتي است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.