نرم افزارحسابداری صدگان

موافقت تامین اجتماعی با ۶۰ درصد تقاضاهای بازنشستگی در کارهای سخت

0 1,247

حسابداراپ

 مدیر کل بازرسی وزارت کار با اشاره ماده واحده قانون اصلاح تبصره ۲ الحاقی ماده ۷۶  قانون تامین اجتماعی گفت: از میان متقاضیان برای بازنشستگی درکارهای سخت و زیان آور، سازمان تامین اجتماعی ۶۰درصد از تقاضاها را پذیرفته است.


محمد اصابتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه از سال ۸۱ لغایت ۹۱طرح بازنشستگی در کارهای سخت و زیان آور در ۱۰هزار و ۲۳۸ کمیته استانی آغاز شده است، اظهار کرد: از این میان ۵۷۱ هزار و۵۷۷ درخواست به صورت فردی و ۶۸هزار و ۸۸۹ درخواست مشاغل به صورت گروهی موردبررسی قرار گرفت که از این تعداد ۴۱۴ هزار و ۴۶۱ درخواست انفرادی و ۱۴۵درخواست به صورت گروهی مورد تایید قرار گرفته است.

مدیر کل بازرسی وزارت کار،تعاون و رفاه اجتماعی بیان کرد:  ( از سال ۹۰ تاپایان سال ۹۱) از ۲۰۴ هزار و ۷۹۷ تقاضای فردی بررسی شده در کمیته های استانی پرونده حدود ۸۰ درصد کل متقاضیان مورد تایید قرار گرفته است و از کل پرونده های ارسالی به سازمان تامین اجتماعی تعداد ۶۷ هزار و ۳۷۵ مورد یعنی ۳۶ درصد منجر به صدور حکم بازنشستگی شده است.

اصابتی  با اشاره به ماده واحده قانون اصلاح تبصره ۲ الحاقی ماده ۷۶ قانون تامین اجتماعی گفت: از میان متقاضیان برای بازنشستگی در کارهای سخت و زیان آور، سازمان تامین اجتماعی ۶۰درصد از تقاضاها را پذیرفت.

 وی بیان کرد: یکی از مشکلاتی که دراین مسیر وجود دارد نسبت به برقراری مستمری بازنشستگان از سوی کارفرمایان است. زیرا برخی از کارفرمایان موافق با پرداخت ۴ درصدی حق بیمه کارگران خود نیستند که این مسئله به طور دقیق درجلسات  کمیته حفاظت فنی مورد بررسی قرار می‌گیرد.


 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.