نرم افزارحسابداری صدگان

دستورالعمل خوداظهاری مالیات سال ۹۱ اصناف اعلام شد/ رشد ۱۲ تا ۱۶ درصدی

0 1,096

حسابداراپ

سازمان امور مالیاتی دستورالعمل خوداظهاری، درآمد مشمول مالیات و مالیات عملکرد سال ۹۱ صاحبان مشاغل را صادر و به مرحله اجرا درآورده است.


به گزارش شبكه اخبار اقتصادي و دارايي (شادا) به نقل از فارس ، سازمان امور مالياتي كشور بنا به اختيار حاصل از ماده ۱۵۸ قانون ماليات‌هاي مستقيم و در جهت اجراي مطلوب‌تر وظيفه مالياتي استفاده بهينه از منابع و ترويج فرهنگ خوداظهاري، دستورالعمل خوداظهاري درآمد مشمول ماليات و ماليات عملكرد سال ۹۱ صاحبان مشاغل را به مرحله اجرا درآورده است.

براساس اين دستورالعمل، اظهارنامه مالياتي به صورت الكترونيكي يا غيرالكترونيكي مطابق فرم نمونه سازمان و شامل ترازنامه و حساب سود و زيان، حساب درآمد و هزينه، خلاصه هزينه و درآمد سالانه براي هريك از مؤديان بندهاي «الف» و «ب» و «ج» ماده ۹۵ قانون ماليات‌هاي مستقيم تكميل شده باشد.

همچنين مؤدياني كه اظهارنامه خود را به صورت الكترونيكي ارائه كنند، مي‌توانند حداقل ۴۰ درصد ماليات را به صورت نقد به همراه اظهارنامه و مابقي را به صورت ۶ قسط مساوي ماهانه تا دي ‌ماه ۹۲ پرداخت كنند، در حالي كه مؤدياني كه اظهارنامه دستي تسليم كنند، بايد كل ماليات ابرازي را همراه اظهارنامه پرداخت كنند.

مؤدياني كه پرونده آنها به عنوان نمونه انتخاب و مورد بررسي قرار مي‌گيرد، چنانچه دفتر درآمد و هزينه براي عملكرد سال ۹۱ ثبت و تحرير نكرده باشند، جرايم مربوط به آنها قابل بخشودگي نخواهد بود.

بر اين اساس اظهارنامه‌هايي كه ماليات ابرازي عملكرد سال ۹۱ آنها نسبت به ماليات قطعي سال ۹۰ از حداقل به شرح زير كمتر نباشد، مشمول خوداظهاري خواهند بود.


پندار سیستم

صاحبان مشاغل شهر تهران و مراكز استان‌ها ساير نقاط كشور
صاحبان مشاغل داراي پروانه توليدي ۱۴ درصد ۱۲ درصد
ساير مشاغل ۱۶ درصد ۱۴ درصد


در اجراي ماده ۱۵۸ قانون‌ ماليات‌هاي مستقيم نمونه انتخابي براي رسيدگي از بين اظهارنامه‌هاي تسليمي در چارچوب خوداظهاري حداكثر به ميزان ۱۵ درصد آن انتخاب خواهند شد و مابقي بدون رسيدگي مورد قبول واقع و درآمد مشمول ماليات و ماليات ابرازي قطعي خواهد بود.





محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.