نرم افزارحسابداری صدگان

جزئیات ۳ مشکل اصناف با سازمان مالیاتی/هیچ تفاهمی نکرده‌ایم

0 736

حسابداراپ

رئیس شورای اصناف کشور با تاکید بر سه مشکل اساسی این شورا با سازمان امور مالیاتی در تعیین مالیات عملکرد سال ۹۱ اظهارداشت: اخبار منتشر شده درباره تفاهم اصناف کذب است و هیچ‌تفاهمی صورت نگرفته است.


به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شورای اصناف کشور، قاسم‌ نوده‌ فراهانی گفت: با شرایطی که سازمان امور مالیاتی تحمیل می‌کند، جایی برای تفاهم اصناف با آنها باقی نمانده است و روش سازمان امور مالیاتی مورد قبول ما نیست.

پندار سیستم

وی با تاکید بر اینکه از همه اصناف می‌خواهم، تا اظهارنامه‌های خود را با تعیین سود و زیان سال ۹۱ تا پایان تیرماه به سازمان امور مالیاتی تحویل دهند، گفت: در خصوص درصد افزایش مالیات اصناف تفاهمی با سازمان امورمالیاتی نکرده‌ایم و هرگونه خبری که در این خصوص منتشر شود، کذب است، چرا که پس از جلسه روز یکشنبه هیچ جلسه دیگری بین اصناف و سازمان امور مالیاتی برگزار نشده است.

رئیس شورای اصناف کشور گفت: در حال حاضر ۳ مشکل با سازمان امور مالیاتی داریم، اول اینکه سازمان امور مالیاتی وضعیت اقتصادی اصناف در خصوص رکود بازار و نوسان قیمت را در نظر نمی‌گیرد و فقط به دنبال آن است، تا رقم لحاظ شده در بودجه را برای درآمد مالیاتی تحقق ببخشد و هیچ توجهی به شرایط اصناف ندارد، دوم اینکه سازمان امور مالیاتی اعلام می‌کند، مودیان مالیاتی باید اظهارنامه‌های خود را به صورت کامل پرکنند و میزان سود و زیاد و درآمد را در آن مشخص کنند که در چنین شرایطی دیگر تفاهم معنا ندارد و سوم آنکه علیرغم تفاهم صورت گرفته در سال گذشته نمونه‌گیری توسط سازمان امور مالیاتی اعمال نشد و هنوز ۷۰ درصد اصناف برگ قطعی پرداخت مالیات دریافت نکرده‌اند و این به معنای آن است که مالیات آنها هنوز مشکل دارد.

نوده‌فراهانی در پاسخ به این سوال که آیا سازمان امور مالیاتی می‌تواند راساً و بدون تفاهم با اصناف اقدام به دریافت مالیات کند، گفت: ساختار سازمان امور مالیاتی سنتی است و زیرساختهای مناسب درخصوص تعداد مشاغل در کشور و منابع درآمدی آنها وجود ندارد و فقط به صورت علی‌الرأس می‌تواند عمل کند.

رئیس شورای اصناف کشور گفت: اصناف بهترین مؤدیان هستند و تاکنون هم مالیات خود را به صورت خود اظهاری اعلام و پرداخت کرده‌اند، اما با توجه به اینکه سازمان امور مالیاتی خود اظهار اصناف را هم زیر سوال برده است، طبیعتاً امکان خوداظهاری نیز از بین رفته است.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.