نرم افزارحسابداری صدگان

کلیات لایحه نظام صنفی تصویب شد/ پیشنهاد افزایش ۵ تا ۱۸ درصدی مالیات اصناف

0 749

حسابداراپ

رئیس شورای اصناف کشور از تصویب کلیات اصلاحیه قانون نظام صنفی در مجلس خبر داد و گفت: پیشنهاد سازمان مالیاتی برای افزایش مالیات صنوف «تولیدی» و «توزیعی» ۱۲ و ۱۸ درصد و پیشنهاد شورای اصناف ۸ تا ۱۰ درصد است.


  قاسم نوده فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: بالاخره بعد از ۵ سال اصلاحیه قانون نظام صنفی به صحن علنی مجلس راه یافت و کلیات آن مورد تصویب نمایندگان قرار گرفت.

وی افزود:‌ سه بند از این قانون نیز مورد بررسی قرار گرفت و قرار شده است تا بقیه بندها روز یکشنبه مورد بررسی قرار گیرد.

پندار سیستم

رئیس شورای اصناف کشور اظهارداشت: جلسات کارشناسی بین شورای اصناف کشور و سازمان امورمالیاتی کشور برای توافق بر سر مالیات بر أرامد سال ۹۱ اصناف صبح امروز نیز برگزار شد و همچنان مباحث ادامه دارد.

وی افزود: سازمان امور مالیاتی، پیشنهادهایی درخصوص افزایش مالیات بر عملکرد اصناف مطرح می‌کند که مورد پذیرش ما نیست چرا که ما معتقدیم به دلیل نوسانات قیمت در سال گذشته، صنوف با رکود مواجه بوده‌اند.

رئیس شورای اصناف کشور در واکنش به این سوال که پیشنهادات در چه حد و میزانی بوده است، گفت: سازمان امور مالیاتی معتقد است که از صنوف تولیدی باید ۱۲ درصد افزایش مالیات نسبت به سال پیش از آن داشته باشند و همچنین صنوف توزیعی نیز باید با ۱۸ درصد افزایش مالیات باید اقدام به پرداخت مالیاتهای خود کنند.

وی افزود: ما در این جلسه مطرح کردیم که مالیات صنوف تولیدی باید حداکثر ۵ درصد افزایش و مالیات صنوف توزیعی نیز باید حداکثر ۱۰ درصد افزایش داشته باشد.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.