- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

چگونگی دریافت مالیات از ارز

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی با تشریح چگونگی دریافت مالیات از ارز گفت: سود و زیان تسعیر ارز از سال‌ها پیش وجود داشته و در برخی سال‌ها سود آن بیشتر و در برخی سال‌ها کمتر شده است.


حسین وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) درباره مسئله مالیات در بخش ارز اظهار کرد: ارز به خودی خود وسیله پرداخت بوده و الزاماً درآمد نیست که بخواهیم برای آن مالیات پیش‌بینی کنیم به عبارت دیگر ارز وسیله پرداخت است و اگر تسعیر آن سود یا زیان داشته باشد در درآمدها یا هزینه‌ها لحاظ شده و از آن مالیات دریافت می‌شود.


وکیلی با اشاره به اینکه این امر موضوع جدیدی نیست، اظهار کرد: سود و زیان تسعیر ارز از سال‌ها پیش وجود داشته و در برخی سال‌ها سود آن بیشتر و در برخی سال‌ها کمتر شده است.


وی درباره اظهارات وزیر اقتصاد مبنی بر اینکه نبود شفافیت مالیاتی در بازار ارز باعث نوسانات قیمتی در سال گذشته شد، خاطرنشان کرد: نبود شفافیت در بازار ارز و برخی درآمدهای دیگر وجود دارد که سازمان مالیاتی به دلیل همین نبود شفافیت به آنها دسترسی ندارد.


معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی در ادامه تاکید کرد: محور اصلی لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، ایجاد شفافیت و ضمانت اجرایی است که امیدوارم مقاومت فراریان از پرداخت مالیات بر ذهنیت افراد دیگر تأثیر نگذارد.