نرم افزارحسابداری صدگان

چگونگی دریافت مالیات از ارز

1 707

حسابداراپ

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی با تشریح چگونگی دریافت مالیات از ارز گفت: سود و زیان تسعیر ارز از سال‌ها پیش وجود داشته و در برخی سال‌ها سود آن بیشتر و در برخی سال‌ها کمتر شده است.


حسین وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) درباره مسئله مالیات در بخش ارز اظهار کرد: ارز به خودی خود وسیله پرداخت بوده و الزاماً درآمد نیست که بخواهیم برای آن مالیات پیش‌بینی کنیم به عبارت دیگر ارز وسیله پرداخت است و اگر تسعیر آن سود یا زیان داشته باشد در درآمدها یا هزینه‌ها لحاظ شده و از آن مالیات دریافت می‌شود.


وکیلی با اشاره به اینکه این امر موضوع جدیدی نیست، اظهار کرد: سود و زیان تسعیر ارز از سال‌ها پیش وجود داشته و در برخی سال‌ها سود آن بیشتر و در برخی سال‌ها کمتر شده است.


وی درباره اظهارات وزیر اقتصاد مبنی بر اینکه نبود شفافیت مالیاتی در بازار ارز باعث نوسانات قیمتی در سال گذشته شد، خاطرنشان کرد: نبود شفافیت در بازار ارز و برخی درآمدهای دیگر وجود دارد که سازمان مالیاتی به دلیل همین نبود شفافیت به آنها دسترسی ندارد.


معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی در ادامه تاکید کرد: محور اصلی لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، ایجاد شفافیت و ضمانت اجرایی است که امیدوارم مقاومت فراریان از پرداخت مالیات بر ذهنیت افراد دیگر تأثیر نگذارد.

 

محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. افشین تقی آبادی می گوید

    درود بر شما
    در کمال احترام
    باعنایت به کاهش در آمدهای نفتی همچنین کاهش صادرات فراوردهای نفتی وغیر نفتی وصول درآمدها و تامین بخشی از بودجه کل کشور از درآمدهای نفتی شیفت پیدا کرده به سمت درآمدهای مالیاتی در راستای همین امر
    دولت سازوکارهای جدیدی اندیشیده از جمله دریافت مالیات از محل تسعیر ارز
    حال آنکه دولت به جای بالا بردن درآمدهای نفتی سازو کاری جهت پایین آوردن نرخ ارز و تثبت وآرامش در باز ارز ایجاد نماید.
    باتقدیم احترام

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.