نرم افزارحسابداری صدگان

پیشنهاد جدید به سهامداران در فصل مجامع

0 695

حسابداراپ

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادارتقسیم سود کمتر و یا تبدیل سود به افزایش سرمایه را به مجامع شرکت‌های بورسی پیشنهاد کرد

و گفت: در صورت تصویب مجلس بر اساس لایحه بودجه ۹۲، اسناد خزانه اسلامی در بازار سرمایه منتشر می‌شود.

علی صالح آبادی در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه سال گذشته برای افزایش سرمایه شرکتها از طریق انتشار اوراق مشارکت، اوراق اجاره و اولین اوراق مرابحه مجوز صادر کردیم، گفت: ۱۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان از این طریق در بازار سرمایه تامین مالی شد.


رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام اینکه در سال جاری هم انتشار اوراق و تامین مالی از طریق بازار سرمایه را ادامه خواهیم داد، تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی ها، میزان انتشار اوارق مشارکت و تامین مالی در سال جاری از سال گذشته بیشتر انجام خواهد شد.

وی با اشاره به نزدیک شدن به فصل مجامع شرکتها، خطاب به سهامداران پیشنهاد کرد: اگر تقسیم سود کمتر باشد بهتر است و یا اگر تقسیم سود انجام می دهند، این سود را بعدا به افزایش سرمایه تبدیل کنند تا به سرمایه گذاری ماندگار در شرکت ها تبدیل و منجر به توسعه بنگاه ها شود که البته این کار هم نوعی تامین مالی از طرق بازار سرمایه است.


عضو شورای عالی بورس عنوان کرد: سهامداران بیشتر علاقمند هستند در زمان افزایش سرمایه به جای دریافت پول، سهم دریافت کنند تا بتوانند سهام را در بازار بفروشند.

صالح آبادی در مورد اسناد خزانه اسلامی گفت: اسناد خزانه اسلامی ابزاری است که در لایحه بودجه ۹۲ به مجلس ارائه شده و در صورتی که در مجلس به تصویب برسد، سازمان بورس آمادگی دارد انتشار آن را دارد.

وی افزود: کمیته فقهی بورس ابزار انتشار اسناد خزانه اسلامی را تدوین کرده است و می توان این اوراق را در بورس و فرابورس منتشر کرد، منتهی منوط به تصویب مجلس است.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.