- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

هلدینگ خلیج‌فارس شاخص را بالا کشید.

شاخص کل بورس تهران در مبادلات ۶ خرداد ۱۹۶واحد افزایش یافت و به ۴۴هزارو۱۰۷واحد رسید.


دلیل اصلی صعود شاخص بورس در مبادلات ۶ خرداد افزایش قیمت سهام شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس بود که تأثیر زیادی روی شاخص بورس برجای گذاشت؛ به‌طوری که این شرکت در مجموع ۱۸۷واحد اثر مثبت روی شاخص بورس برجای گذاشت.

 

‌افزایش تقاضا برای خرید سهام دارو

در مبادلات ۶ خرداد حجم تقاضا برای خرید سهام شرکت‌های تولید‌کننده دارو در بورس افزایش یافت و برخی شرکت‌های این گروه با صف خرید سهامداران مواجه شدند؛ به‌طوری که در مبادلات روز گذشته حجم صف خرید سهام تولید مواداولیه دارو‌پخش با ثبت ۱۶۱تقاضا به ۸میلیون سهم و صف خرید سهام گروه دارویی سبحان هم با۱۳۵تقاضا به ۴میلیون و ۳۴۶هزار سهم رسید. شرکت داروپخش هم در مجموع با صف خریدی معادل ۲میلیون و ۳۵۳هزار سهم روبه‌رو بود. سهامداران بورس تهران دیروز در مجموع ۳۲۱میلیون سهم را به ارزش ۱۲۵میلیارد تومان در بورس دادوستد کردند. شرکت‌های تولید‌کننده سیمان هم همچنان با افزایش تقاضا در بازار مواجه هستند.

 

‌ ‌ مبادله ۲۰۰تن شکر برزیلی در بورس کالا

رینگ کشاورزی ۶ خرداد به معاملات خود ادامه داد و ۲۰۰تن شکر در آن دادوستد شد.تالار معاملات کشاورزی که مدت‌ها بی‌رونق بود در روز‌های گذشته رنگ و بوی تازه‌ای به‌خود گرفته و در مبادلات دیروز هم مبادلات این تالار ادامه یافت به‌طوری که در دادوستد‌های روز گذشته ۲۰۰تن شکر سفید برزیلی به قیمت هر کیلو۱۳۱۰تومان به‌صورت نقد مورد معامله قرار گرفت. در رینگ فلزی هم۳۰هزار تن تختال فولاد هرمزگان جنوب به قیمت هر کیلو۱۴۳۲تومان و ۶۰تن شمش ۵۰پوندی ایرالکو به قیمت ۶هزارو۷۱۰تومان فروخته شد. از دیگر محصولاتی که در این رینگ مبادله شد می‌توان به ۱۶۰تن مس مفتول اشاره کرد