نرم افزارحسابداری صدگان

نخستین اظهارنامه ۶ درصدی مالیات بر ارزش افزوده اول تا ۱۵ تیر ارائه می‌شود

0 746

حسابداراپ

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی گفت: نخستین اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده با نرخ ۶ درصد از اول تا ۱۵ تیر ۹۲ ارائه می‌شود.


علیرضا طاری‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاري فارس، افزود: اظهارنامه عملکرد فصل بهار مالیات بر ارزش افزوده که از ابتدای امسال به نرخ ۶درصد بوده است، از اول تا ۱۵تیرماه دریافت می‌شود.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی افزود: نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ابتدای سال جاری بر اساس قانون ۶ درصد شامل ۳.۶ درصد مالیات و ۲.۴ درصد عوارض است.

وی افزود: آخرین اظهارنامه‌های مالیات بر ارزش افزوده دریافتی مربوط به زمستان سال ۹۱ بود که از نظر تعداد ۵ درصد و از نظر ارزش ۳۰ درصد نسبت به فصل ماقبل خود افزایش داشته است.

طاری‌بخش تاکید کرد: از زمستان تا امروز اظهارنامه‌های ارائه شده برای مالیات ارزش افزوده مربوط به زمستان ۹۱ به ۲۲۵ هزار اظهارنامه رسیده است.

پندار سیستم

طاری‌بخش در مورد نحوه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، گفت: با توجه به نقد محور بودن دریافت و پرداخت مالیات بر ارزش افزوده همه مودیان مالیاتی این نظام مکلف هستند مالیات خود را به صورت نقدی از طریق الکترونیکی، دستگاه خودپرداز، پایانه فروش(POS)، تلفن‌بانک، اینترنت و حتی مراجعه به شعبه بانک پرداخت کنند.

طاری‌بخش تاکید کرد: مودیان مالیات ارزش افزوده از طریق سامانه (WWW.EVAT.IR) به صورت غیرحضوری می‌توانند به صورت الکترونیکی اظهارنامه ارائه کرده و پرداخت کنند و سند و رسید آن را هم از طریق سیستم دریافت کنند، چون این پایگاه به گونه‌ای طراحی شده که قبض رسید هم صادر می‌کند.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی افزود: با توجه به فراخوان‌های جدید مشمولان مالیات ارزش افزوده، هر ماه بین ۷ تا ۱۰ هزار ثبت‌نام جدید برای مودیان فراخوان شده مالیات ارزش افزوده نام‌نویسی می‌کنند.

وی گفت: سال ۹۱ حدود ۹۵ تا ۱۰۰ هزار ثبت‌نام جدید برای مالیات ارزش افزوده انجام شد و درصد تحقق اهداف قانون بودجه در مورد درآمد  مالیات ارزش افزوده به ۱۰۵ درصد رسید.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: آخرین مهلت ارائه اطلاعات نصب و راه‌اندازی و استفاده از صندوق مکانیزه فروش برای ۱۰ صنف مؤدیان مشاغل که تعیین شده است، تا آخر خرداد ۹۲ خواهد بود که در این مدت برخورداری از معافیت‌های مالیاتی و قبول هزینه نصب و راه‌اندازی این صندوق‌های فروش به عنوان هزینه‌ مالیاتی تا آخر  خرداد خواهد بود.

وی افزود: کسانی که صندوق مکانیزه فروش نصب و راه‌اندازی می‌کنند، باید رسید آن را هم از سازمان امور مالیاتی دریافت کنند.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.