- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

مهلت ۱۰ صنف برای اعلام استفاده از صندوق مکانیزه فروش امروز(۳۱ خرداد) به پایان می‌رسد

امروز ۳۱ خرداد مهلت اعلام ۱۰ گروه از صاحبان مشاغل به استفاده از صندوق فروش [1](POS مکانیزه فروش) یا رایانه دارای سیستم نرم‌افزار فروشگاهی و صدور الکترونیکی صورتحساب فروش پایان می‌یابد.


  به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» از ابتدای امسال ۱۰ گروه از صاحبان مشاغل به استفاده از صندوق فروش (POS مکانیزه فروش) یا رایانه دارای سیستم نرم‌افزار فروشگاهی و صدور الکترونیکی صورتحساب فروش (فاکتور) ملزم شده‌اند.

بر اساس اعلام قبلی سازمان امور مالیاتی، اصناف ده‌گانه تا پایان امروز( ۳۱ خرداد ماه) مهلت دارند، مراتب نصب و استفاده از این سامانه را به سازمان امور مالیاتی کشور (حوزه مالیات‌های مستقیم) اعلام و رسید دریافت کنند و در این صورت از معافیت‌های مالیاتی و قبول هزینه نصب و راه‌اندازی این صندوق‌های فروش به عنوان هزینه‌ مالیاتی برخوردار خواهند بود.

در اجرای ماده ۱۲۱ قانون برنامه پنج‌ساله توسعه و اجرای ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم، ۱۰ گروه از صاحبان مشاغل ملزم به نصب، راه‌اندازی و استفاده از سامانه صندوق فروش بر اساس قانون مزبور شده‌اند.

سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر و نقره، فروشندگان آهن آلات و سایر فلزات رنگی، فروشندگان لوازم صوت و تصویری، فروشندگان انواع رایانه و قطعات سخت افزاری، فروشندگان ماشین‌های اداری و لوازم و قطعات و تجهیزات مربوط به آنها، فروشندگان لوازم خانگی (شامل برقی، گازی و نفتی) هتل و هتل آپارتمان، تالار پذیرایی، رستوران‌ها، چلوکبابی‌ها و اغذیه فروشی‌ها، مشاوران املاک و مستغلات و داروخانه‌ها ۱۰ گروه مشمول استفاده از سامانه صندوق فروش هستند.

پیش از این مهلت اعلام استفاده از سامانه فروشگاهی ۳۱ اردیبهشت ماه بود که با یک ماه تمدید،‌ ۳۱ خرداد ماه تعیین شد.