نرم افزارحسابداری صدگان

مشکل بیمه کارگران ساختمانی حل شد/ تأمین اعتبار بیمه ۸۰۰ هزار کارگر در بودجه

1 558

حسابداراپ

سخنگوی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور از تأمین اعتبار بیمه کارگران ساختمانی در بودجه سال جاری دولت خبر داد.

 

هادی ابوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به وضعیت بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی اظهار داشت: مشکل این بحث، تامین اعتبار بیمه کارگران ساختمانی از سهم ۲۰ درصد بیمه کارفرمایان است که سازمان تامین اجتماعی عنوان کرده بود با مشکل منابع روبرو است و مجلس در بودجه سال جاری مصوب کرد که از محل ارزش افزوده مالیات، اعتباری برای آن در نظر بگیرد.

 سخنگوی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با بیان اینکه با تامین اعتبار در بودجه مشکل بیمه تامین اجتماعی این قشر حل شده است،‌ گفت: از محل صدور پروانه ساختمانی کارفرمایان منابع بیمه کارگران تامین می‌شد که به دلیل پایدار نبودن این منابع قرار شد از اعتبارات مطمئن ‌تر باشد و با وجود مصوبه مجلس این مشکل حل شده است.

پندار سیستم

 وی افزود: سازمان تامین اجتماعی دیگر نباید سقف برای تحت پوشش قرار دادن بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی قرار دهد.

به گفته این فعال کارگری، قانون بودجه برای تامین اجتماعی لازم الاجرا است و باید همه کارگران ساختمانی را سریعتر تحت پوشش قرار دهند.

به گزارش فارس پیش از این سازمان تامین اجتماعی با تعیین سقف برای تحت پوشش قرار دادن کارگران بیمه ساختمانی از سال ۸۸ تا ۹۱ نزدیک به ۶۰۰ هزار کارگر را بیمه کرده بود این در حالی است که به گفته مسئولان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بیش از ۱.۵ میلیون دارای گواهی مهارت ساختمانی هستند.

طبق قانون بودجه سال جاری، سازمان تأمین اجتماعی مکلف است با رعایت قوانین و مقررات مربوط و دریافت هفت‌درصد(۷%) حق بیمه سهم بیمه‌شده از کارگر و بیست‌درصد(۲۰%)‌سهم کارفرما هشتصدهزارنفر از کارگران ساختمانی را بیمه و گزارش عملکرد خود در این خصوص را هر سه‌ماه یک‌بار به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات و اجتماعی مجلس شورای اسلامی ارسال کند. کارفرمایان امور ساختمانی موظفند کارگران ساختمانی غیرمشمول این بند را بیمه حوادث حین کار نموده و اسناد مربوطه را به مراجع صدور پروانه ارائه نمایند


محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. ali می گوید

    با سلام چند تا پیام براتون دادم تو رو خدا به سازمان تامین اجتماعی شیراز ابلاغ کنید هر چی زنگ میزنیم یا مراجعه میکنیم میگن هنوز برا ما چیزی بخش نامه نشده کمک کنید و به گوش مراجع ذی صلاح برای ابلاغ بفرستید با تشکر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.