نرم افزارحسابداری صدگان

مزایای راه اندازی تابلوی فرعی بورس کالا تشریح شد

0 834

حسابداراپ

سنگین ترین معاملات املاک فقط در چند دقیقه

شفافیت هر چه بیشتر خرید و فروش املاک و مستغلات، کشف قیمت براساس رقابت خریداران، سرعت بالای انجام مزایده، کاهش کاغذ بازی های مزایده ای، اطمینان معامله گران از روند معامله و صرف جویی در هزینه برای خریدار و فروشنده از مزایای راه اندازی تابلوی فرعی بورس کالا است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، همیشه در هر مزایده سه عنصر مزایده گذار، کالا و پیشنهاد دهنده وجود دارد و اصولا مزایده زمانی شکل می‌گیرد که تقاضا برای کالا یا کالاها بیشتر از مقدار موجود است و پیشنهاد دهندگان برای بدست آوردن کالا با یکدیگر رقابت می‌کنند.

در هر مزایده، مزایده گذار تلاش می‌کند تا کالای خود را به بیشترین قیمت ممکن به فروش بگذارد و در مقابل، پیشنهاد دهندگان در پی تصاحب کالا با کمترین قیمت هستند. از دیر باز کسانی که در یک مزایده برنده نمی شدند ابهام های زیادی در ذهن داشتند و حتی برخی معتقد هستند که در برخی مزایده ها رقابت عادلانه بین خریداران وجود ندارد که معضل اصلی این موضوع نبود شفافیت لازم در روند یک مزایده است.

پندار سیستم

اما با اتفاق جدیدی که در شرکت بورس کالای ایران در حال رخ دادن است، دیگر ابهام های موجود در مزایده های املاک و مستغلات به کلی از بین می رود به طوریکه از تیر ماه امسال با شکل‌گیری تابلوی فرعی بورس کالا، قیمت املاک نهادها، بانک‌ها و سازمان‌های بزرگ که هم‌اکنون در قالب مزایده انجام می‌شوند در بورس و در بازار کاملا شفاف و رقابتی تعیین شود.

مدیر کالایی شرکت کارگزاری بانک کشاورزی درخصوص راه اندازی تابلوی فرعی بورس کالا به سنا گفت: تجربه های موفق بورس کالا در سال های اخیر نشان داده است که این بازار قابلیت و پتانسیل انجام معاملات املاک و مستغلات دولت، وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی و همچنین اشخاص و شرکت های خصوصی را دارد به طوریکه با راه اندازی یک تابلوی فرعی روند زمان بر مزایده ها ظرف چند دقیقه در بورس کالا انجام می شود.

محمود حسینی پور افزود: یکی از اثرات مثبت انجام مزایده املاک و مستغلات در بورس کالا این است که خریداران با خیال راحت در رقابت شرکت می کنند و مطمئن هستند که معاملات بورس بدون کوچکترین ابهامی انجام می شود.

وی اظهار داشت: در معاملات بورس تمام مشخصات کالاها با جزییات کامل بر تابلوی معاملات درج می شود و خریداران می توانند در رقابتی سالم قیمت آن کالا کشف کنند.

به گفته حسینی پور، به طور کلی شفافیت هر چه بیشتر خرید و فروش املاک و مستغلات، کشف قیمت براساس رقابت خریداران، سرعت بالای انجام مزایده، کاهش کاغذبازی های مزایده ای، اطمینان معامله گران از روند معامله و صرف جویی در هزینه برای خریدار و فروشنده از مزایای راه اندازی تابلوی فرعی بورس کالاست.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.