- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

مبناي ارزيابي عملکرد ماليات بر ارزش افزوده، اطلاعات درج شده در سامانه الکترونيکي است

از آنجايي که ماليات بر ارزش افزوده به لحاظ بازه زماني ۵ دوره جلوتر از ماليات بر عملکرد است، ضرورت دارد در رسيدگي به پرونده ها تسريع شود.


همايش آموزشي سامانه الکترونيکي ماليات بر ارزش افزوده با حضور رئيس کل و معاونين ماليات بر ارزش افزوده سراسر کشور در محل دانشگاه علوم اقتصادي برگزار شد. به گزارش روابط عمومي سازمان امور مالياتي کشور، عسکري با اشاره به اهميت و نقش ماليات بر ارزش افزوده از حيث درآمد و شفاف سازي اقتصادي در کشور، اظهار داشت:


از آنجايي که ماليات بر ارزش افزوده به لحاظ بازه زماني ۵ دوره جلوتر از ماليات بر عملکرد است، ضرورت دارد در رسيدگي به پرونده ها تسريع شود. وي درخصوص ارزيابي عملکرد ادارات کل امور مالياتي در زمينه ماليات بر ارزش افزوده بيان داشت: مبناي ارزيابي ادارات کل، اطلاعات درج شده در سامانه الکترونيکي است.


رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور در ادامه با اشاره به سهم ماليات در بودجه امسال اظهار داشت: مجموع درآمد ماليات برارزش افزوده با عوارض، حدود ۱۹ هزار ميليارد تومان است که با تجهيز امکانات و بکارگيري نيروهاي جديدالاستخدام، اين رقم قابل تحقق است. وي در ادامه با بيان اينکه با تصويب مجلس شوراي اسلامي اجراي آزمايشي ماليات بر ارزش افزوده تا پايان سال تمديد شده است،گفت: در راستاي اجراي هرچه بهتر اين قانون، مساله آموزش همکاران و موديان مالياتي با توافق اصناف و اتحاديه ها بايد بطور جدي تر مورد توجه قرار گيرد.


گفتني است در اين همايش، پناهي، قائم مقام سازمان درخصوص بودجه و نحوه محاسبه سهم ماليات بر ارزش افزوده در آن و طاري بخش، معاون ماليات بر ارزش افزوده سازمان درخصوص اهميت و نقش ماليات بر ارزش افزوده و آرضايي، دادستان انتظامي مالياتي در خصوص ضرورت حسن اجراي قانون و نحوه نظارت بر آن سخنراني کردند.