نرم افزارحسابداری صدگان

قراردادهای سفید امضاء در کارگاه‌های کوچک افزایش یافت

0 740

حسابداراپ

یک کارشناس بازار کار در راستای افزایش قراردادهای سفید امضاء در کارگاه های کوچک گفت: تشکیل سامانه نظارتی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بهترین راهکار در کاهش قراردادهای سفید امضاء است.


حمیدرضا حاجی اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به گسترش تخلفات در کارگاه های کوچک و مشکلات متعدد تولید اظهار داشت: در حال حاضر پوشش دهی بر عملکرد کارگاه ها راه حل دوم برای کاهش این مشکل است و برای کشوری، مانند ایران که در تکنولوژی پیشرفت داشته است راه اندازی سامانه ای برای نظارت کار دشواری نیست.


وی گفت: همانطور که بانک مرکزی نظارت بر عملکرد بانک ها را بر عهده دارد، نظارت بر کارگاه های تولیدی از این طریق امکان پذیر است .

پندار سیستم

این فعال حوزه کار ادامه داد: از آنجایی که وزارت کار بارها در پاسخ به علت عدم نظارت بر کارگاه ها بیان کرده است توان این کار را ندارد برای ارزیابی عملکرد هر واحد تولیدی و سنجش کار هر کارفرما یک ناظر قرار دهد و بهتر است با تشکیل چنین سامانه ای کارگاه ها را ملزم به ثبت مشخصات کارگاه ها با تمام جزئیات کند.



وی بیان کرد: کارگاه پس از راه اندازی چنین سامانه ای به منظور کاهش تخلفات رابطه ی کار و کارفرمایی باید از ابتدای تاسیس کارگاه، میزان تولید، تعداد کارگران و نوع قراردادهای آنها را در سامانه ثبت کند. در این صورت امکان تخلف کاهش می یابد.



حاجی اسماعیلی علت تخلف کارفرمایان در انعقاد قراردادهای سفیدامضا را در شرایط دشوار در مسیر تولید خواند و تصریح کرد: تا زمانی که کارفرما به شرایط حاکم بر تولید اطمینان نداشته باشد برای حل نگرانی خود دست به تخلف می زند اما اگر مشکلات تولید برطرف و تولید مجور اقتصاد کشور شود، تولید کننده دیگر با مسائل و مشکلات متعدد روبه رو نخواهد بود بنابراین میزان تخلفات کاهش می یابد.



این کارشناس بازار کار تاکید کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اجرایی کردن این دو پیشنهاد می تواند نقش موثری در راستای کاهش قراردادهای سفید امضای کاری داشته باشد.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.