نرم افزارحسابداری صدگان

سیستم جدید معاملات بازار پایه فرابورس به زودی راه اندازی می شود

0 767

حسابداراپ

مدیر پذیرش فرابورس از راه اندازی سیستم جدیدی برای معاملات بازار پایه فرابورس خبر داد که به زودی و پس از بررسی های فنی آغاز به کار خواهد کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، مدیر پذیرش فرابورس با اشاره به پذیرش ۱۱ شرکت جدید طی هفته گذشته در بازار پایه  فرابورس، گفت: در طول هفته گذشته ۱۱ شرکت در بازار پایه پذیرش و درج نام شدند، که در این میان سه شرکت مالی و اعتباری کوثر، مشانیر و سرمایه گذاری کوه نور برای اولین بار در بازار سرمایه درج شدند و مابقی شرکت های اخراجی بورس اوراق بهادار هستند که به بازار پایه فرابورس منتقل شده اند.


پندار سیستم

سید مهدی علم الهدی افزود: طبق نظر سازمان بورس اوراق بهادار شرکت های ساختمان اصفهان، سولیران، تولید سموم علف‌کش، مجتمع صنعتی آرتاویل تایر، گاز لوله، ایرانیت، آذریت و نئوپان ۲۲ بهمن به بازار پایه منتقل و معاملات توافقی آنها از این هفته آغاز خواهد شد.


وی ادامه داد: افزون بر این سیستم جدیدی برای معاملات بازار پایه در حال شکل گیری است که موافقت سازمان بورس در این زمینه اخذ شده و مباحث فنی آن توسط شرکت مدیریت فناوری در حال پیگیری است.


علم الهدی به جزییات این طرح اشاره کرد و گفت: در این سیستم جدید، امکان انجام توافق روی معاملات وجود دارد و کارگزاران می توانند در خواست های خرید و فروش یکدیگر را مشاهده کنند و اقدام به ورود قیمت درخواستی کنند.


وی ادامه داد: در واقع با این روش خریدار و فروشنده یکدیگر را یافته و تنها بر سر قیمت به توافق خواهند رسید و در این صورت محدودیت های کنونی در معاملات بازار پایه برطرف می شود.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.