نرم افزارحسابداری صدگان

راه‌اندازي صندوق‌هاي قابل معامله در بورس و تابلوي فرعي بورس كالا، ماه آينده

0 670

حسابداراپ

رييس سازمان بورس و اوراق بهادار از راه اندازي صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري قابل معامله در بورس اوراق بهادار و راه اندازي تابلوي فرعي بورس كالا در تيرماه خبر داد.


به گزارش شبكه اخبار اقتصادي و دارايي (شادا) به نقل از ايرنا، علي صالح‌آبادي با اشاره به اينكه صندوق‌هاي سرمايه گذاري با اين هدف راه اندازي شد كه سرمايه‌گذاران غيرحرفه‌اي جذب بازار سهام شوند، گفت: گروهي از سرمايه‌گذاران تمايل به حضور در بورس اوراق بهادار دارند، اما اطلاعات، فرصت و شناخت كافي نسبت به بورس اوراق بهادار ندارند و صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري گزينه مناسبي براي اين گروه است.

وي تاكيد كرد: راه‌اندازي صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري تجربه موفقي بود، به طوري كه نزديك به ۱۰۰ صندوق در بازار سرمايه راه‌اندازي شدند.

سخنگوي سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اينكه صندوق‌هاي قابل معامله در بورس نوع پيشرفته‌تر صندوق هاي سرمايه‌گذاري موجود است، افزود: در صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري موجود، چنانچه فردي بخواهد واحد سرمايه‌گذاري صندوق را خريداري كند، بايد به يك كارگزار يا مدير صندوق مراجعه و اوراق را بخرد. براي فروش نيز بايد به همان جا مراجعه و پولش را دريافت كند؛ اين در حالي است كه واحدهاي سرمايه‌گذاري صندوق‌هاي قابل معامله در بورس در بازار سهام قابل خريد و فروش است و سرمايه‌گذاران بصورت اينترنتي و از طريق معاملات برخط (آنلاين)، مي‌توانند نسبت به خريد و فروش اوراق اقدام كنند. بنابراين ديگر نيازي به مراجعه به كارگزاري يا مدير صندوق نيست.

رييس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اينكه اين صندوق‌ها دسترسي مردم را به صندوق ها گسترده تر مي‌كنند، گفت: مقدمات لازم از سال پيش انجام شده و اميدواريم معاملات اين صندوق ها از تيرماه آغاز شود.

**راه‌اندازي تابلوي فرعي بورس كالا، دومين رويداد مهم تير ماه

پندار سیستم

صالح‌آبادي با بيان اينكه بورس از راه‌اندازي تابلوي فرعي بورس كالا دو هدف را دنبال مي‌كند، اظهار داشت: فرصت دادن به كالاهايي كه شرايط پذيرش در تابلوي اصلي بورس كالا را از دست مي‌دهند، نخستين هدف راه اندازي اين تابلو است. در اين صورت آن كالا، شش ماه فرصت دارد تا شرايط لازم را احراز كرده و دوباره به تابلوي اصلي برگردند.

رييس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به دومين هدف از راه‌اندازي تابلوي فرعي تصريح كرد: امكان معاملات املاك و اموال غيرمنقول در اين تابلو فراهم مي‌شود.

وي توضيح داد: در حال حاضر دولت، وزارتخانه‌ها، دستگاه‌هاي اجرايي و نهادهاي عمومي و همچنين اشخاص و شركت هاي خصوصي، ساختمان‌هاي زيادي دارند و مي‌توانند اين ساختمان‌ها را در بورس كالا به مزايده بگذارند تا اين ساختمان‌ها، در بورس با شفافيت بالا و قيمت مناسب خريداري شود.

وي خاطرنشان كرد: اين تابلو نيز در تيرماه امسال راه اندازي مي‌شود.

**قدرت بالاي بورس در جذب سرمايه ها

رييس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اينكه اقدامات زيادي در بورس اوراق بهادار به منظور جذب سرمايه‌هاي سرگردان انجام شده است، گفت: افزايش سرمايه شركت‌ها، انتشار اوراق مشاركت، اجاره و مرابحه، عرضه سهام و عرضه‌هاي دولتي موجب شده تا سرمايه‌هاي زيادي جذب اين بازار شوند.

صالح‌آبادي گفت: اين در حالي است كه سال گذشته شركت‌ها به طور مستقيم توانسته‌اند ۳۳ هزار ميليارد تومان ازطريق بورس تامين مالي كنند كه اميدواريم اين مبلغ امسال به طور قابل توجه افزايش يابد.

وي در پايان خاطرنشان كرد: در بورس كالا هم با انجام معاملات سلف، بنگاه ها مي توانند تامين سرمايه در گردش كنند كه سال گذشته ۱۸ هزار ميليارد تومان از اين محل تامين مالي شده است.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.