نرم افزارحسابداری صدگان

راهکار مدیر عامل فرابورس برای رفع مشکل معوقات بانکی

0 644

حسابداراپ

مدیرعامل شرکت فرابورس ایران گفت : تامین مالی در بازار سرمایه پدیده “معوقات بانکی” را از بین می برد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، امیر هامونی با بیان مطلب فوق افزود: یکی از بهترین راهکارهای تامین مالی از طریق بازار سرمایه، افزایش سرمایه از طریق صرف سهام  است. (در این روش شرکت سهام خود را به مبلغی بیش از  قیمت اسمی و از طریق پذیره‌نویسی به فروش رسانده و تفاوت حاصل از قیمت فروش و قیمت اسمی سهام را به حساب اندوخته منتقل یا در ازای آن، سهام جدید به  سهامداران قبلی می‌دهد. )

 

وی اظهار داشت : البته همه شرکت ها نمی توانند از این روش استفاده کنند بلکه باید ساختار شرکت بر مبنای سود آوری باشد، علاوه بر اینکه  اندازه شرکت نیز مهم است.

هامونی روش دیگر تامین مالی در بورس را انتشار اوراق بدهی دانست و گفت: تامین مالی معمولا در بازار سرمایه زمان بر است و باید با برگزاری مجمع، رضایت سهامداران، مجوزهای لازم ، گزارش توجیهی و غیره همراه باشد اما مزیت مهم آ« این است که ریسک نکول ، در این روش به  حداقل می رسد.


به گفته وی در حال حاضر دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق برای تامین مالی در فرابورس منتشر شده که بین سه تا چهار برابر گردش داشته اما تا کنون نکول نداشته است.

پندار سیستم

وی معتقد است اگر  همکاری دو بازار پول و سرمایه افزایش یابد، مشکل تامین مالی شرکتها و بنگاه های بزرگ در کشور برطرف خواهد شد.

مدیرعامل فرابورس گفت : کشوری با بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی درجریان ، نباید برای تامین مالی بنگاه های تولیدی خود با مشکل مواجه باشد.


هامونی با اشاره به اینکه بانکها به طور قطع رکن اساسی در تامین مالی هستند، افزود: بانکها باید ضامن و اعتبار دهنده باشند اما تامین مالی از طریق بازار سرمایه، شفافیت بیشتری دارد علاوه بر اینکه با افزایش تامین مالی در بازار سرمایه، بانکها نیز با پدیده ای به نام معوقات بانکی یا بدهی های مشکوک الوصول روبرو نخواهند شد.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.