نرم افزارحسابداری صدگان

دولت برای افزایش حق مسکن کارگران چاره‌جویی کند/کارفرمایان زیر بار نمی‌روند

0 767

حسابداراپ

 دبیر کل کانون عالی انجمن صنفی کارگران با اشاره به مخالفت شدید کارفرمایان با افزایش حق مسکن و بن خواروبار کارگران گفت: در جلسه ای که هفتم خرداد ماه برگزار شد کارفرمایان تلاش بسیاری برای عدم افزایش حق مسکن و بن‌خوار وبار داشتند.


غلامرضا عباسی درگفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به وعده رئیس جمهور و وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی مبنی بر افزایش حق مسکن و بن خواروبار کارگران اظهار کرد: در آخرین جلسه شورای عالی کار در سال ۹۱ یکی از مصوبات افزایش حق مسکن و بن خواروبار کارگران بوده است.

وی ادامه داد: زمانی که نمایندگان کارگران با نرخ تورم ۳۱ درصدی ، افزایش ۲۵ درصدی دستمزد را پذیرفتند انتظار می‌رود کارفرمایان نیز در این زمینه به تعامل با گروه کارگری برسند.

عباسی با تاکید براینکه مشکلات متعدد در زمینه تولید را می‌دانیم بیان کرد: مشکلات جامعه کارفرمایی به دور از نگاه کارگران نیست اما اینکه کارفرمایان مخالف با افزایش حق مسکن و بن خوارو بار هستند راه‌کار درستی نیست، در هر صورت اگر جامعه کارفرمایی با این بحث مخالف هستند دولت باید راه‌کارهایی را در جهت تقویت قدرت خرید جامعه کارگری ارائه دهد.

پندار سیستم

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در پاسخ به اینکه زمزمه منتفی شدن افزایش حق مسکن و بن خوار و بار شنیده می‌شود افزود: حتی اگر حق مسکن ۱۰۰ درصد افزایش یابد باز هم مشکلی از مشکلات کارگران حل نمی‌شود.افزایش حق مسکن از ۱۰ هزار به ۲۰ هزار تومان تاثیری در کاهش دغدغه‌های جامعه کارگری ندارد.

وی ادامه داد: اگر افزایش حق مسکن و بن خواروبار برای جامعه کارگری مشکل است باید راه‌کاری برای حل مشکل اندیشیده شود نه اینکه صورت مسئله پاک شود.

عباسی تاکید کرد: عدم افزایش حق مسکن و بن خوارو بار پاک کردن صورت مسئله است بنابراین دولت باید در این زمینه راه‌کاری ارائه دهد در حال حاضر نیز خبری از برگزاری جلسه مجدد برای افزایش حق مسکن و بن خوار و بار نیست.

 دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران درباره برگزاری جلسه مجدد افزود: نمایندگان کارگری همچنان بر موضع خود برای افزایش حق مسکن و بن خوار و بار پایبند و درصدد برگزاری جلسه در این راستا هستند.

 عباسی تاکید کرد: بدون شک جلسه دیگری بعد از اجلاس جهانی کارILO برگزار خواهد شد، اینکه نتیجه جلسه به نفع جامعه کارگری تمام شود یا خیر، را نمی‌دانم, اما تلاش می‌کنیم که نتیجه مطلوبی به دست آید.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.