نرم افزارحسابداری صدگان

دلالی بانک‌ها در بازار ارز نوسانات ارزی را به همراه داشت.

0 674

حسابداراپ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یکی از دلایل نوسانات ارزی را دخالت بانک‌ها در دلالی ارز خواند و گفت: یکی از عوامل اصلی نابسامانی بازار و اقتصاد دخالت بانک‌ها در حوزه‌های مختلف است.

پندار سیستم


به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری خانه ملت؛سید‌ناصر موسوی‌لارگانی با بیان اینکه وظیفه بانک‌ها در هر کشوری تخصیص منابع بوده و باید در ایران نیز همین کار از سوی بانک‌ها دنبال شود، ‌گفت: دخالت بانک‌ها در بازار طلا، آهن، گوشت و غیره آشفتگی بازار و اقتصاد را رقم زده است.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه یکی از عوامل اصلی نابسامانی بازار و اقتصاد دخالت بانک‌ها در حوزه‌های مختلف است، تصریح کرد: وظایف و اختیارات بانک‌ها مشخص و حوزه فعالیت آنان معین بوده، که قانون‌گریزی آن و دخالت در حوزهای مختلف تنها آشفتگی را به بازار تحمیل خواهد کرد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به قانون‌گریزی بانک‌ها و ورود به حوزه‌های مختلفی که برای آنان تعریف نشده است، گفت: بانک‌ها وظایف خود را فراموش کرده و دایره فعالیت‌های خود را با حضور در بازار گسترده‌تر کرده‌اند که این امر متأسفانه  نابه‌سامانی اقتصادی و بروز مشکلات مختلف را در بر خواهد داشت.
این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به نوسانات بیش از حد قیمت ارز، گفت: یکی از دلایل نوسانات ارزی دخالت بانک‌ها در دلالی ارزی بوده که مشکلات متعددی را به وجود آورده است.
وی ادامه داد: بانک‌ها می‌توانند به جای دخالت در بازار و تحمیل نابه‌سامانی در آن منابع مالی خود را در جهت تقویت تولید و رشد صنعت که پیامد‌های مثبتی برای کشور دارد به کار بگیرند.
موسوی‌لارگانی با بیان این مطلب که سود‌جویی بانک‌ها و شرکت در فعالیت‌هایی مختلف اقتصاد کشور را در آینده نزدیک به بن‌بست می‌رساند، تصریح کرد: بانک وظیفه بانکداری خود را فراموش کرده و به عنوان یک دلال در بازار اجناس و کالاهای مختلف می‌چرخد.
به گزارش خبرگزاری مجلس نیوز (پایگاه خبری فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی)، عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، یادآور شد: دخالت برخی از بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری در بازار مواد غذایی و احتکار اقلام اساسی مردم پس از حذف ارز مرجع نمونه‌ای از قانون‌گریزی بوده که فشار بر معیشت مردم را بیشتر کرده است.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.