نرم افزارحسابداری صدگان

ثبت‌ نام بیمه ۳۵هزارتومانی کارگران ساختمانی

8 1,765

حسابداراپ

به زودی فاز اول ثبت نام و پذیرش ۸۰ هزار کارگر ساختمانی متقاضی استفاده از بیمه آغاز می شود، با این حال به دلیل عدم انجام بازرسی و نظارت دقیق ۶۰ درصد افرادی که امکان استفاده از مزایای این بیمه ویژه را به دست می آورند، کارگر ساختمانی نیستند.

پندار سیستم

 

سیدهادی ساداتی از آخرین اقدامات صورت گرفته به منظور آغاز شناسایی کارگران ساختمانی متقاضی دریافت پوشش بیمه ای در کشور خبر داد و گفت: یکی از مسائل و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، شناسایی کارگران واقعی از کسانی است که می خواهند به نام کارگر از این موقعیت برای بیمه شدن سوء استفاده کنند.

عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران درباره انتقاد برخی گروه های کارگری در استان های کشور درباره اینکه امکان استفاده از مزایای بیمه کارگران ساختمانی برای آنها فراهم نشده است اظهار داشت: ما گفتیم راستی آزمایی درخواست ها را به انجمن ها واگذار کنند.

اجرای سلیقه ای بخشنامه بیمه

ساداتی خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی اخبار به ما می رسد مبنی بر اینکه با وجود روشن بودن بخشنامه بیمه کارگران ساختمانی، برخی مسئولان تامین اجتماعی در شهرها به صورت سلیقه ای عمل می کنند و بخشنامه های مرکزی را مورد توجه قرار نمی دهند.

این مقام مسئول کارگری کشور افزود: برای جلوگیری از ازدحام تقاضای کارگران ساختمانی برای بیمه می توان لیست ثبت نام های قبلی که در دسترس است را چک کرد و از این طریق راستی آزمایی صورت گیرد.

وی با اعلام اینکه امسال نیز برای بیمه کارگران ساختمانی سقف ۲۰۰ هزار نفر تعیین شده است تاکید کرد: در فاز اول برنامه ریزی شده است تا مراحل پذیرش و بیمه ۸۰ هزارنفر انجام شود، اما متاسفانه به محض اعلام این تعداد در مدت زمان بسیار کوتاه چند دقیقه ای پُر می شود.

به گفته ساداتی، برای اینکه حقوق ثبت نام شدگان واقعی پایمال نشود باید به صورت گروه گروه و بر اساس زمان ثبت نام افراد را دعوت نمایند. طبق مذاکرات صورت گرفته امسال قرار است ثبت نام ها در ۲ تا سه مرحله انجام پذیرد.

انجام ثبت نام ها در چند مرحله

عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران بیان داشت: اخیرا سهمیه ۳۰ هزار نفری در تهران در مدت زمان نیم ساعت تکمیل شد، اما باید از لیست انتظار افراد ثبت نام شده در قبل استفاده می شد.

این مقام مسئول کارگری کشور با تاکید بر لزوم انجام راستی آزمایی اظهار داشت: این مسئله اهمیت فراوانی دارد چون در حال حاضر ۶۰ درصد کسانی که از مزایای بیمه کارگران ساختمانی استفاده می کنند، اصلا کارگر ساختمانی نیستند.

وی خاطر نشان کرد: بیمه ها باید از طریق انجام راستی آزمایی بازرسی هایی را در دستور کار قرار دهند. اگر این کار انجام نشود نمی توان به عملکرد مناسب بیمه کارگران ساختمانی امیدوار بود.

ساداتی در ارتباط با میزان هزینه هر کارگر ساختمانی برای استفاده از مزایای بیمه در سال جاری گفت: طبق مصوبه حداقل دستمزد ۴۸۷ هزار و ۱۲۵ تومانی امسال مشمولان قانون کار، هر فردی که بخواهد از بیمه کارگران ساختمانی استفاده کند باید ماهیانه ۷ درصد سهم خود را که امسال ۳۵ هزارتومان است به بیمه بپردازد.

عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران با تاکید بر اینکه این مبلغ برای سرانه ۴ نفر در نظر گرفته شده است گفت: به دلیل اینکه هنوز بسیاری از کارگران متاهل ساختمانی امکان استفاده از مزایای بیمه را نیافته اند، فعلا مجردها نمی توانند در این قالب بیمه شوند و در اولویت دوم پس از متاهلان قرار دارند.

۶۰ درصد بیمه شده ها ساختمانی نیستند

اسدالله عباسی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در روزهای اخیر اعلام کرد: ۲۰۰ هزار نفر از کارگران ساختمانی که موفق به گذراندن دوره های آموزش مهارت در سازمان فنی و حرفه ای شده اند به زودی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار خواهند گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: افزایش گستره پوشش بیمه ای کارگران ساختمانی یکی از برنامه هایی است که با جدیت پیگیری می شود و به زودی ۲۰۰ هزار نفر از کارگران ساختمانی تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

عباسی با اشاره به اینکه پیش از این نیز ۶۰۰ هزار نفر در سال های گذشته تحت پوشش قرار گرفته اند بیان داشت: سازمان فنی و حرفه ای و صندوق تامین اجتماعی برای سرعت بخشی به این موضوع تلاش می کنند و بحث احراز صلاحیت شغلی و مهارت توسط سازمان فنی و حرفه ای انجام می شود.

 

منبع: خبرگزاری مهر

 

محل تبلیغ شما

8 نظرات
  1. حسين برخوردار وحيد می گوید

    با عرض سلام وخسته نباشيد.اينجانب داراي پدري ۵۸ساله كارگرميباشم كه مدت ۱۷سال بيمه دارد و ديگربه دليل ديسك و ارتروز گردن توانايي كاررا ندارد لذا از جنابعالي تقاضامنديم باتوجه به اينكه ۲سال ديگرتا بازنشستگي اش مانده نياز به بيمه كارگران ساختماني دارد.باتشكر

  2. ابراهيم غلامي می گوید

    با سلام من ابراهيم غلامي هستم از تهران …بنده سال نود كارت مهارت گرفتم اما هرزمان براي بيمه شدن ب تامين اجتماعي مراجعه ميكنم ميگويند سهميه نيامده ..لطفا بنده را راهنمايي كنيد تا هر چ سريعتر بتوانم بيمه تامين اجتماعي شوم..ممنون

  3. امیرحسین می گوید

    باسلام اسامی ان هایی که دربیمه کارگران ثبت نام کردندازکجابایداسماشونوببینندکه برنددفترچه شونوبگیرند

  4. فرهاد می گوید

    با سلام میخواستم بدون برای ثبت نام باید به کدوم سایت مراجعه کنم اگه راهنمایی کنید ممنون میشم.

  5. علی می گوید

    باسلام : من دارای گواهی برق صنعتی درجه دو ازسازمان فنی حرفه ای می باشم میخوام بدونم ایا با این مدرک می تونم جهت ثپت نام بیمه کارگر ساختمانی (برقکارساختمان)اقدام کنم لطفا راهنمایی بفرمایی.

  6. مینا می گوید

    سلام.سایت به روز رسانی نشده.برای ثبت نام باید چکارکرد؟آیاازطریق اینترنت می توان ثبت نام کرد یانه؟

  7. علیرضا می گوید

    سلام سه ساله کارت مهارت گرفتم اما هر بار به اداره بیمه مراجعه کردم میگن اسمتو بنویس زنگتون میزنیم برای ثبت نام تورو خدا بگید باید چیکار کنم(اصفهان)

  8. نیما می گوید

    متأسفانه توکشوری که هرج ومرج بیدادمیکنه….ماجوونهایی که کارگریم ومتأهل ودارای فرزندهم هستیم،بایدچه کسی پاسخگوباشد؟؟
    توهمین پست اگه یک پاسخگوبه سوالات کارگران پیداشدپیداشد!!
    من خودم بالای۱۰باربرای این موضوع اقدام کردم،دریغ ازیک پاسخ…برای قشرخودم(قشرکارگر)واقعامتأسفم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.