نرم افزارحسابداری صدگان

تهیه پروتکل نقل و انتقال سرمایه گذاری خارجی از طریق مرکز مبادلات ارزی

0 588

حسابداراپ

 سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی اقتصادی در حال تهیه پروتکلی است که بانک مرکزی بتواند براساس مقررات و از طریق مرکز مبادلات ارزی اقدامات لازم را برای نقل و انتقالات سرمایه خارجی انجام دهد.

پندار سیستم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا، بهروز علیشیری درباره مشکلات خروج سرمایه از کشور افزود: در قانون سرمایه گذاری خارجی به طور مشخص تعیین شده که دولت متعهد است برای نقل و انتقال وجوه سرمایه گذاران خارجی از طریق بانک مرکزی براساس قانون سرمایه گذاری خارجی اقدام به خروج سرمایه سرمایه گذاران خارجی کند.
رییس سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی اقتصادی ادامه داد: بر همین اساس سازمان سرمایه گذاری در حال تهیه پروتکلی است که بر اساس آن بانک مرکزی بتواند بر اساس مقررات از طریق مرکز مبادلات ارزی اقدامات لازم برای خروج سرمایه گذاران خارجی را انجام دهد ،زیرا سازمان سرمایه گذاری خارجی جزو سازمان هایی است که مجلس اجازه داده منطبق با شرایط روز مقررات خود را تهیه کند.
وی در خصوص تاثیر نوسانات نرخ ارز در جذب سرمایه گذاری خارجی، این نوسانات را عامل اصلی تشویق جذب سرمایه گذاران خارجی به کشور عنوان و تصریح کرد این موضوع خود عامل محرک برای حضور سرمایه گذاران خارجی شده است.
وی همچنین از نهایی شدن ساختار سرمایه گذاری خارجی تا چند ماه آینده خبر داد و گفت: بر همین اساس عملکرد سازمان سرمایه گذاری خارجی ارتقا می یابد.
علیشیری در خصوص تاثیر خصوصی سازی بر افزایش روند جذب سرمایه گذاری خارجی اظهار داشت: خصوصی سازی بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی از دو منظر به افزایش جذب سرمایه گذاری خارجی کمک کرده که یکی تاثیر مستقیم بر سرمایه گذاری خارجی و شرکای داخلی بوده و نمونه بارز آن مربوط به واگذاری پتروشیمی رازی است.
به گفته وی، تاثیر غیرمستقیم خصوصی سازی بر جذب سرمایه گذاری خارجی نیز به گونه ای است که بنگاه هایی که امروز از دولت گرفته شده عموما بنگاه هایی هستند که می توانند برای جذب سرمایه گذاری خارجی خود راسا اقدام کنند.
علیشیری با بیان این که افزایش جذب سرمایه گذاری خارجی نیاز به اصلاحات زیربنایی گسترده در حوزه اقتصادی دارد ، اظهار داشت: ویژگی عمده جذب سرمایه گذاری خارجی تغییر در عملکرد فضای کسب و کار کشور است که در این رابطه چهار ویژگی مربوط به دولت و چهار مورد دیگر مربوط به قوه قضائیه و یکی از این موارد نیز مربوط به شهرداری است.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی برخی از مشکلات سرمایه گذاران خارجی را مربوط به نکات اجرایی همچون ویزای کار، پروانه کار و نقل و انتقالات گمرکی ذکر کرد و افزود: در این رابطه در حال پیگیری های مستمر برای حل این مشکلات هستیم که تاکنون برخی از این مشکلات حل و تاکنون ۲۱ مصوبه صادر شده است


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.