نرم افزارحسابداری صدگان

تكلیف بیمه كارگران ساختمانی را مشخص كنند.

0 708

حسابداراپ

دبیر کانون انجمنهای صنفی کارگران ساختمانی کشور با تاکید بر تداوم پرداخت سهم بیمه کارگران ساختمان از محل صدور پروانه‌های ساختمانی، مصوبه مجلس در معافیت پیمانکاران از پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی را دارای بار مالی برای دولت دانست.


علی یار محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا، اظهار کرد: این مصوبه مجلس برای کارگران ساختمانی خوشایند نیست و بهتر بود همان قانون قبلی اجرا می‌شد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون قبل، پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی از محل صدور پروانه‌های ساختمان صورت می‌گرفت ولی اکنون این مصوبه متوقف شده و سازمان امور مالیاتی مکلف شده است تا معادل عملکرد ۹ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش افزوده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از محل منابع مندرج در بندهای ج و د ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، بیمه کارگران ساختمانی را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند.

پندار سیستم

یارمحمدی افزود: طبعا تامین منابع مالی بیمه کارگران ساختمانی به شکل قبل بهتر بود چون علاوه بر پرداخت ۳ درصدی دولت و ۷ درصدی کارگران، کارفرمایان هم سهم ۲۰ درصدی خود را از محل صدور پروانه‌های ساختمانی می‌پرداختند که بسته به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، کمتر گرفته می‌شد ولی اکنون با چنین رویه‌ای به نظر می‌رسد که برای دولت بار مالی داشته باشد.

دبیر کانون انجمنهای صنفی کارگران ساختمانی کشور درعین حال درباره پرداخت سهم بیمه کارگران از محل مالیات بر ارزش افزوده، اظهار کرد: ممکن است پیمانکاران از آن استقبال کنند ولی برای کارگران مطلوب نیست چون مکفی نیست و نمی‌تواند پاسخگوی بیمه کارگران ساختمانی باشد.

به گفته وی سالانه باید ۲۰۰ هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرند که اجرای این قانون در حال حاضر به دلیل کمبود سهمیه با مشکلاتی همراه است و با در نظر گرفتن مصوبه جدید مجلس هم، سهمیه‌های قبلی زیر سوال می‌رود.

از نظر یارمحمدی مصوبه جدید مجلس مبهم است چون هم اکنون تعداد کارگران ساختمانی بسیار بالاست و این مصوبه نمی‌تواند پاسخگوی بیمه آنها باشد ضمن آنکه علاوه بر کارگران ایرانی، کارگران افغانی و پاکستانی زیادی زیر نظر کارفرمایان کار می کنند که با مصوبه مجلس امکان بهره‌مندی آنها از مزایای بیمه کاهش می‌یابد.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.